שְׁאֵלָה:
האם כרייה יכולה לגרום לרעידות אדמה?
naught101
2014-04-16 06:15:12 UTC
view on stackexchange narkive permalink

האם רעידות אדמה שכיחות יותר באזורי כרייה מכפי שהיו בדרך כלל? לְמָשָׁל האם תדירות רעידות האדמה באזורים אלו שונה כאשר הכרייה מתרחשת מאשר כאשר היא לא? ).

כפי שצוין @CamiloRada בטופס ההערה למטה, יכול להיות שיש סיכוי שהשאלה נשאלת לגבי רעידות אדמה בעוצמה חזקה יותר. העריכה שלי מתייחסת לתיאוריה זו, אך אם זה מה שאתה מבקש, אנא ערוך את השאלה שלך ** כך שהיא קובעת זאת.
@Eevee: שניהם. הוספתי זאת לשאלה.
ארבע תשובות:
hichris123
2014-04-16 06:28:09 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן, כרייה עלולה לגרום לרעידות אדמה.

על פי מאמר מדעי אמריקה:

פיקחנו על [הגייזרים] מאז 1975. כל רעידות האדמה שאנו רואים שם נגרמות [אנושיות]. כאשר הם מעבירים את הייצור לאזור חדש מתחילות שם רעידות אדמה, וכאשר הן מפסיקות את הייצור, רעידות האדמה נעצרות.

זה מדבר על כוח גיאותרמי. הם יוצרים שברים קטנים קטנים, הגורמים לרעידות אדמה זעירות. לאחר מכן הם רותמים כוח זה לחשמל.

רעידות אדמה יכולות להיגרם גם על ידי כריית פחם וכרייה אחרת, על פי מחקר זה:

Klose. זיהה יותר מ -200 מתחילים שנגרמו על ידי בני אדם, בעיקר ב -60 השנים האחרונות. "הם היו נדירים לפני מלחמת העולם השנייה", אמר.

רובם נגרמו מכרייה, לדבריו, אך כמעט שליש הגיע מהקמת מאגרים.

ייצור נפט וגז יכול הוא מפעיל גם רעידות אדמה. הוא הוסיף.

שלוש מרעידות האדמה הגדולות ביותר שנגרמו על ידי האדם בכל הזמנים, התרחש בשדה הגז הטבעי בגזלי באוזבקיסטן בין 1976 ל -1984 (מפת אוזבקיסטן).

מחקר אחר גם סיכם זאת.

מעניין. מעניין באיזו תדירות ניתן לייחס ייחוס מסוג זה באופן אמין. אני זוכר שלפני כמה שנים היה מאמר שיצא [שטען כי רעידת האדמה בניוקאסל ב -1989 נוצרה על ידי כרייה] (http://www.smh.com.au/news/environment/coalmining-set-off-newcastle חוקרי רעידת אדמה / 2007/01/08 / 1168104923457.html). הייתה תגובה חריפה בתעשייה שטענה כי המחקר שגוי, כמו גם [כמה חוקרים שמגבים אותם] (http://www.abc.net.au/news/2007-01-09/australian-experts-reject -טריטוריה מרעיד-טריטוריה / 2168560).
@naught101 הממ, זה יהיה מעניין. אתה לא יכול להכחיש את האנשים שגורמים בכוונה רעידות אדמה קטנות ... אבל האחרים, כמו שאתה אומר, אני לא בטוח אם ניתן לגבות אותם.
תסתכל על USGS עשתה מחקרים מקיפים על רעידות אדמה הנגרמות, חלקן הגדול סביב קציר אוקלהומה ושמן, ואין ספק כי תוצאות המחקרים הללו, הרעידות נגרמות על ידי האדם. באופן דומה, אריזונה חווה נקיקים בכיור עם רעידות מקומיות המשוערות משולחנות מים עקורים ופעילויות אנושיות. פעילויות הכרייה, פינוי הנפט והגז, הזרקת מים (פריקינג), יצירת מאגרים גדולים יותר, מסוגלות, וחלקן הוכחו כמייצרות פעילות כזו בבירור.
נ.ב. האזור הסייסמי באוקלהומה לא רק מגביר את הפעילות בשנים האחרונות באופן קיצוני, אלא הוא מגביר את פעילות הפעילות, כאשר רעידות האדמה מגיעות לעתים קרובות יותר לרמות מתונות ומזיקות. הקבוצה היחידה שממשיכה להכחיש שמדובר ברעידות אדמה הנגרמות ומהוות סכנה הולכת וגוברת היא תעשיית הנפט. טעימה מעמדת USGS: רעידת אדמה. Usgs.gov/research/induced/
מאמר חדש ומעניין הוספת הראיות: https://www.nature.com/articles/d41586-019-00959-4?utm_source=fbk_nnc&utm_medium=social&utm_campaign=naturenews&sf209768032=1&fbclid=IwAR3EVTWybZAciLLVZzqZKQmAvEpK_WfLFyzqs3vJr2f7yE575Tv8oNoMFxI תופעות דומות מופקות על ידי הזרקה של בארות נפט לבזבז מים https://en.wikipedia.org/wiki/2011_Oklahoma_earthquake
Neo
2014-04-16 06:25:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

התשובה הקצרה היא כן. ההסכמה היא שבני אדם יכולים לעורר רעידות אדמה בטרם עת, ונראה ש מאמר זה בסקירות שנתיות של EPSL ב- 1986 נראה בתמיכה מלאה. יש גם מאמר זה המציע כי רעידות אדמה הנגרמות מכרייה הן שכיחות למדי. מאמר שלישי שפורסם ב- Science בשנה שעברה מציע גם כי שבירה הידראולית עלולה לגרום לרעידות אדמה. ישנם מאמרים רבים נוספים בנושא זה, שנמצאים בקלות באמצעות חוקר גוגל, מכיוון שהוא שנוי במחלוקת גם לציבור וגם למדענים.

seismo_steve
2014-05-07 20:04:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

אזור איסט מידלנדס בבריטניה חווה כרגע רעידות אדמה קטנות שאמורות להיות קשורות לפעילות כרייה. לסקר הגיאולוגי הבריטי יש דף אודות אירועים אלה: פעילות רעידת אדמה חדשה באולרטון.

ברוך הבא למדעי כדור הארץ! בעוד שתשובה זו עשויה לענות באופן תיאורטי על השאלה, [עדיף] (http://meta.stackexchange.com/a/8259/237685) לכלול כאן את החלקים המהותיים של התשובה ולספק את הקישור להפניה.
אין בעיה. מתחילים ללמוד את נימוסי StackEx!
Eevee
2018-03-13 01:25:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

כן .

בנוסף להפעלת רעידות אדמה טבעיות, (כפי שצוין על ידי @ hichris123) מכרות יכולים להיות גם מקורות לפעילות סייסמית מלאכותית עקב התמוטטות מוקשים ו / או חומרי נפץ. em>

כורים בדרך כלל ינסו בכל כוחם לשמור על פיר המכרה שלהם, אך השיטות שלהם אינן מדויקות ב 100%. לפעמים כרייה באזור לא יציב או עם חוסר תמיכה במכרה תגרום לקריסת הפיר ויהרג כל מי שנמצא בו. כאשר זה קורה, יכול להיות סיכוי שתוכל לחוש רעידת אדמה מעיירה או עיר סמוכה.

האם רעידות אדמה שכיחות יותר באזורי כרייה ממה שהיו בדרך כלל?

אמנם יכולות להיות רעידות אדמה באזורי כרייה בגלל סיבות אחרות, כן, הן כן. כאשר מכרה קורס, שחרור הסלעים יכול להיות כל כך פתאומי ש אנרגיה קינטית זורמת בצורה של רעידת אדמה בעוצמה נמוכה. זה ידוע גם כצורה של סיסמיות הנגרמת, ורעידות אדמה הנובעות מסייסמיות הנגרמת בדרך כלל לא כל כך רציני.

כאשר אתה מחפש בגוגל 'רעידות אדמה עקב כרייה', הטשטוש הבא יופיע:

ששת הכורים ושלושת המחלצים שנהרגו ברעידת האדמה בעוצמה 3.9 עקב קריסת מכרה פחם קרנדאל מונצחת כעת באתר. ... שחרור פתאומי של מתיחה אלסטית בסלעים במהלך התמוטטות מוקשים משחרר אנרגיה בצורת גלים סייסמיים.

אז זו דוגמה טובה לסייסמיות הנגרמת.

למשל האם תדירות רעידות האדמה באותם אזורים שונה כאשר מתרחש כרייה מאשר כאשר לא?

מכיוון שהזכרת אזורי כרייה, ההנחה היא שמוקש קורס יהיה שכיח יותר באזור כרייה מאשר בכל מקום אחר. אז כן, ההבדל הוא שיש יותר גלים סיסמיים שיוצרים רעידות אדמה באזור כרייה בהשוואה לעיר הממוצעת שלך, כי פחות כרייה מתרחשת בעיר בהר. אך כאשר לא מתבצע כרייה באזור כרייה, יהיו פחות רעידות אדמה המושרות על ידי האדם.

תשובה טובה, אבל אני חושב שהשאלה הצביעה על רעידות אדמה גדולות יותר, שנגרמו על ידי כרייה, יותר מאשר אירועים סיסמיים קטנים המיוצרים מפעילות כרייה (עקב התמוטטות שלי או שימוש בחומרי נפץ).
@CamiloRada אולי, אבל פשוט קראתי מה שיכולתי, עשיתי קצת מחקר, הקלדתי ופרסמתי תשובה, וציינתי את המקור / ים שלי. אם זה היה מרומז, הרע שלי. אך אם צריך לערוך, אחד מאיתנו יעשה זאת. תודה שיידעת אותי! :)
אולי אתה יכול להגדיר את התשובה כמשלימה לתחילת הדרך של hichris123. "בנוסף להפעלת רעידות אדמה טבעיות כפי שצוין על ידי hichris123. מכרות יכולים גם להיות המקור לפעילויות סייסמיות מלאכותיות עקב התמוטטות שלי, חומרי נפץ ......" ואז המשך בתשובה ובמחקר הנחמד שעשית.
@CamiloRada אוקיי, אני אעשה את זה עכשיו. תודה! : ד


שאלה ותשובה זו תורגמה אוטומטית מהשפה האנגלית.התוכן המקורי זמין ב- stackexchange, ואנו מודים לו על רישיון cc by-sa 3.0 עליו הוא מופץ.
Loading...