Kysymys:
Pitäisikö minun päällystää tai vaihtaa roottorini aina, kun vaihdan jarrupalat?
Troggy
2011-03-08 06:20:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Olen kuullut, että on asianmukaista vaihtaa ja pinnoittaa jarrulevyt aina, kun vaihdat jarrupalat. Täytyykö tämä tehdä joka kerta vai ylittääkö se? Ehkä se on vain jotain helppoa tehdä, se voi myös korvata, kun olet siellä tyypin juttu?

Sanon, että perusroottorit ovat nykyään melko halpoja, joten niiden kääntämisellä ei ole juurikaan ansioita.
Kuusitoista vastused:
Sean Reifschneider
2011-03-08 07:40:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vaihtopäätös perustuu pitkälti paksuuteen. Korjausoppaassa tulisi kertoa vähimmäispaksuus, jonka alapuolella sinun on vaihdettava roottorit korjausta suoritettaessa. Käytä paria jarrusatulaa ja mittaa roottorin paksuus, jos olet alle tämän numeron, sinun on vaihdettava roottorit.

Voit myös halutessasi vaihtaa roottorit, jos sinulla on erityisen raskasta käyttöä ja olet lähestymässä rajaa. Esimerkiksi, jos asut vuoristossa, hinaa paljon, suunnittelet osallistumistasi radan päiviin ...

Sinun on ehdottomasti saatettava ne uudestaan ​​esiin, jos ne ovat vääntyneet tai vahingoittuneet. Yleensä voit tuntea, ovatko ne vääntyneet jarrupolkimen läpi pysähtyessä - tasaisen pysäytyksen sijaan se tavallaan värisee tai sykkii jarrutettaessa suuremmilla nopeuksilla. Se on hyvin havaittavissa. Tämä voidaan mitata mittarilla ja tarkistaa korjauskäsikirjan "runout" -suositukset. Tarvitset mittakellon ja jonkinlaisen kiinnikkeen pitämään mittaria vakaana samalla, kun pyörit roottoria.

Vahingot johtuvat yleensä vanhoista jarrupaloista, jotka kuluvat kokonaan läpi ja yleensä jättävät hyvin karkean. levyn pinta. Ne on ehdottomasti käännettävä, jos mahdollista.

Ennen kuin vaurioitunut tai vääntynyt roottorisarja käännetään, tarkista niiden paksuus. Jos ne ovat lähellä vähimmäismäärää, niiden pinnoittaminen jättää sinulle liian ohuita roottoreita.

Jos olet tässä vaiheessa, sinun pitäisi olla riittävän paksuja roottoreita. Monet ihmiset suosittelevat niiden päällystämistä, jotta tyynyt ja roottorit voivat paremmin paritella ja kulua toisiinsa. Minulla on tapana olla samaa mieltä tästä, mutta olen vaihtanut tyynyjä autoihin, joita ajaan vähemmän henkisesti ilman että päällystän niitä uudelleen, eikä minulla ole ollut ongelmia.

Vaikka @Sean on aivan oikeassa, lisätään, että kokemuksestani on halvempaa vaihtaa roottorit kuin liian pitkät jarrusatulat. Joten, jos olet epävarma, vaihda roottorit.
Patrick
2011-03-08 06:26:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

On olemassa kolme tapausta, jotka aiheuttavat jarrulevyjen päällystämisen / kääntämisen ja / tai vaihtamisen.

  1. Roottorin tunkeutuminen jarrupalojen pidätysmekanismilla (tyyny hankautui kokonaan pois) ja tyynyä pitävä metalli alkaa kaivaa roottoriin)
  2. Roottorin vääntyminen äärimmäisestä käytöstä (roottori kuumenee liian hyvin ja loimii jäähtyessään)
  3. Roottori itse kuluu huomauttaa, että se on liian ohut ja voi mahdollisesti rikkoutua käytettäessä (tämä tapahtuu yleensä, kun jarrupalat on valmistettu materiaalista, joka on kovempaa kuin roottorin materiaali ja roottori kuluu jarrupalojen sijasta)

MUOKKAA

Monet mekaanikot suosittelevat roottorien kääntämistä / pinnoittamista / vaihtamista aina, koska tällä tavoin on enemmän rahaa.

# 3 on tapaus vaihtaa roottori, ei käännä sitä.
@S_Niles kiitos saaliista, päivitetystä vastauksesta
Olen eri mieltä muokkauksen kanssa, koska olen työskennellyt autotallissa. Useimmilla hyvillä mekaanikoilla on tarpeeksi työtä, missä meidän ei tarvitse lisätä uusia, mahdollisesti vieraantamalla asiakkaita. Mekaanikot suosittelevat päällystämistä, koska emme halua sinun tulevan seuraavana päivänä sanomalla, että uudet jarrupalat aiheuttavat tärinää polkimessa. Asiakas vannoo, että poljin ei tärinyt etukäteen. Totuus on luultavasti se, että hän ei huomannut värähtelyä, mutta nyt kun hän korvaa tyynynsä, hän kiinnittää enemmän huomiota. Tämä tapahtuu mekaanikolle tarkalleen kahdesti ennen kuin hän alkaa kiertää kaikkien roottoreita.
Valitettavasti siellä on paljon mekaniikkaa, joka ei ole "hyvää mekaniikkaa". Kun viimeksi vein autoni kauppaan, he sanoivat, että jarrut olivat kuluneet ja ne oli vaihdettava ja tarvittavat roottorit palasivat uudelleen. Roottorien ulkopinta näytti ok, joten ajattelin, että muut sivut olivat syvästi pisteytettyjä. Tilasin jälkimarkkinoiden roottorit (jotka maksoivat vähemmän kuin kohtuuton 125 dollaria, jonka he halusivat pinnoittaa) ja kun otin pyörät pois, huomasin, että molemmat puolet olivat sileät ja vain kevyet pisteet - uudet tyynyt toimivat hyvin alkuperäisten roottoreiden kanssa. Roottorin sorvaus on tuloskeskus joillekin mekaniikoille.
Bill
2011-10-03 23:03:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vau, olen täällä vähemmistössä. Uskon vakaasti, että roottorit on käännettävä jokaisen jarrupalan / kengän vaihdon yhteydessä! Jos et tee tätä, kaikki toimii täydellisesti, kunnes jarrutetaan, jos jarrun roottorit / rumpusi ovat lasitetut, voimakkaasti uritetut tai kuluneet uuden jarrupalan suuntaisesti, jarrutusmatkasi TÄYTYY kasvaa ehkä jopa useaan jalkaan moottoritien nopeudella. Paikallinen Napa-myymäläni veloittaa 10 dollaria roottorin leikkaamiseksi ja tekee sen odottaessasi. Jarrujen vääntyminen on väärin, jarruroottorit eivät yleensä loimi. Sykkivä tila, joka tuntuu jarrupolkimen läpi, on itse asiassa roottorille palanut materiaali yhdessä paikassa.Tämä tapahtuu erittäin raskaan jarrutustapahtuman jälkeen, joka ylikuumenee roottorin, ja sitten jarrujen käyttö yhdessä paikassa roottorissa heti tapahtuman jälkeen. Siksi tila katoaa vähitellen itsestään. Jos ajattelet sitä, "vääntynyt" roottori ei antaisi mitään polkimen tuntumaa, koska jarrusatula voi vapaasti liikkua puolelta toiselle juuri tästä syystä, jolloin roottorin paksuuntuminen yhdessä paikassa molemmilla puolilla tuottaa sykkivän vaikutuksen.

Tuen mainitsemasi vääntymistä koskevaa osaa, mutta olen eri mieltä "joka kerta". Jos pidät mielessä jarrutustottumuksistasi ja vältä palaneen materiaalin tarttumista roottoreihin, kääntämistä ei tarvita joka kerta.
Captain Claptrap
2011-03-08 06:27:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ei, sitä ei tarvitse tehdä joka kerta. Älä usko hypeä. Jos sinulla on vääntymiä, sinun tulee pintaa uudestaan, jos et ole kulunut levyn vähimmäismittoja pidemmälle.

Brian Knoblauch
2011-06-02 23:49:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

En usko enää roottoreiden kääntämiseen. Jos ne ovat liian ohuita, vaihda. Vääntynyt, vaihda (todennäköisesti vääntynyt kuumuudesta, ja jos vääntät ne aikaisemmin, ne vääntyvät vielä nopeammin ohenemisen myötä) Urat, kunhan ne eivät ole syviä, tyynyt ja roottori sopivat keskenään melko nopeasti. Syvät urat, vaihda roottori.

Levyt taipuvat myös nopeasta lämpötilan muutoksesta, joka johtuu voimakkaasta murtumisesta ja sitten roiskumisesta lätäkkeeksi. Tämä on tilanne, joka ei todennäköisesti toistu, ja se on hyvä syy palata pikemminkin kuin korvata. Myös pinnoitus saattaa maksaa suuruusluokan vähemmän kuin korvaaminen.
ManiacZX
2011-06-04 01:56:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jo mainittujen ja yleisempien Gougesin, vääntyneiden tai liian ohuiden syiden lisäksi on toinen syy saada ne kääntymään / esiin.

Kun käytät joitain korkealaatuisempia jarrupaloja, he kertovat sinulle jos vaihdat tyynyyhdisteestä toiseen (vaihdat joko tuotemerkkejä tai tuotelinjoja) käyttääksesi uusia tai uudelleenpinnoitettuja roottoreita.

Tämä tulee esiin useimmiten urheiluautojen jarrutuksissa radan tapahtumiin. ja niin.

Rory Alsop
2011-06-03 04:36:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Minulla on tapana ajaa Subarusiani melko kovalla vauhdilla sekä radalla että sen ulkopuolella, ja jarrupalojen läpi käyn noin 15-20 tuhatta mailia. Vanha Impreza on nyt 130 000 mailia ja roottorit ovat aivan kunnossa - katsellen kulumista pääsen 200 000: een, ennen kuin he tarvitsevat vaihtaa.

Jos ne ovat vaurioituneet / naarmuuntuneet tai kuluneet heti, ilmeisesti muuttaa niitä. Jätä ne muuten.

tony
2012-07-10 19:15:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Yli 35 vuoden mekaanikkona suosittelen voimakkaasti päällystämistä, vaikka roottorit näyttävät hyvältä. Se on kustannuskysymys. Jos ne ovat "slip over hub" -tyyppiä, uudet roottorit ovat suhteellisen halpoja (kuten 28 dollaria kukin). Tästä huolimatta mielenrauha alle 100 dollaria on sen arvoinen. Uudet tyynyt ovat keraamisia ja paljon kovempia kuin metallisia "murtautumiseen".

suitedupgeek
2011-03-08 07:03:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Valmistajan levylle on yleensä merkitty vähimmäispaksuus, joka merkitsee "turvallisen" rajan, jonka ylittämistä et todellakaan halua.

Olen vaihtanut tyynyni nyt kahdesti nykyisessä ajoneuvossani, ja otin levyt joka kerta irti ja tarkistan ne yksilöllisesti talttauksen, halkeilun merkkien ja tietysti, onko se ylittänyt vähimmäispaksuusmerkin. Voit mitata levyjen todellisen paksuuden mikrometrillä. Nämä voidaan noutaa melko halvalla useimmista autokaupoista.

En ole koskaan nähnyt tarvetta levyn pinnoittamiseen, upouusi jarrupala istuu yleensä urassa melko onnellisena

Kris Burton
2012-01-13 00:19:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ei, sinun on tarkistettava, onko roottorin kuluneissa varoitusmerkeissä jarrupalojen vaihdon jälkeen. Kun vaihdat jarrupaloja, voit tarkistaa roottorin näkyvien vaurioiden varalta. Jos haluat tietää, mikä on varoitusroottori, lue tämä artikkeli ... http://www.cquence.net/blog/changing_brake_rotors/

FossilizedCarlos
2012-01-13 05:14:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Muista, että joidenkin ajoneuvojen roottoreita ei ole käännetty lainkaan. BMW: ssä jarrunvaihto tarkoitti uusia tyynyjä, uutta anturia ja roottorin tarkistusta. Roottorin paksuuden tulos tarkoitti joko pitää tai vaihtaa, mutta ei koskaan käänny. Siellä on muitakin valmistajia, joilla on samanlaiset roottorit / tyynyjärjestelmät, joten ole tietoinen siitä.

Nathan
2012-10-26 17:50:44 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Säiliö polttoainetta maksaa 85 dollaria, joten mikä on järkevää vaarantaa jarruteho yli 40 dollarin roottoreissa? Minusta se tuntuu ei-aivohalvaajalta. Ellet ole tiukalla budjetilla, korvaa ne vain.

russjman
2011-06-13 22:47:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vaihdoin jarruni apumieheni avulla voidakseni tehdä sen itse ja välttääksesi mekaanisten myymälöiden turhaa tunkeutumista. Hän ajatteli, että useimmissa olosuhteissa on tarpeetonta saada roottorit pinnalle jarrutettaessa. Sen sijaan, mitä hän käski minun tehdä, oli ottaa hienojakoista hiekkapaperia (käytin 600) ja hioa roottori kohtisuoraan uriin molemmin puolin, jotta padat olisivat paremmin paikallaan. Se on ollut muutama kuukausi ja kaikki näyttää hyvältä tekemäni työn kanssa.

John Miller
2012-06-26 07:27:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tarkistin äskettäin 96 Camryn uusien roottorien hinnan. Kukin on 20,35 dollaria. Jos roottorin kääntäminen ja ajaminen myymälään ja odottaminen maksaa 10 dollaria, tilaan mieluummin linjalla, ostan uuden ja työskentelen jotain muuta tai syön. Miksi koskaan käännä roottoria?

Koska jotkut roottorit maksavat paljon enemmän
Viime kerralla ostin roottoreita MR2: lle. Niiden saaminen vietti 2 viikkoa ja oli 250 dollaria kappaleelta.
cameron
2012-10-09 07:53:01 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Niiden on oltava päällystettyjä vain, jos autosi hämärtyy jarrutettaessa.

Jos roottoreissa on syviä uria, mutta se ei hehku jarrutettaessa, sinun tulisi koneistaa ne, mutta sinun ei tarvitse. Pohjimmiltaan, mitä syvemmät urat, sitä vähemmän pintaa on tyynyjen tarttua. Joten menetät katkaisuvoiman, mutta et todennäköisesti huomaa sitä.

joidenkin autojen roottorit ovat kalliimpia. Ostan uudet roottorit vain kerran. Pidän vanhat ja pidän ne uudelleen seuraavan kerran. kokemukseni mukaan kragenin roottorit eivät tule koneistettuina tai ehkä ne koneistavat joka toinen. LOL
Old_Fossil
2016-04-29 08:26:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Vaihdan roottorit ja tyynyt samanaikaisesti. Pidän tiedosta, että jarruosieni käyttöikä on sama. Asun ankarassa ilmastossa, joka vie veron kaikista maan lähellä olevista osista (lumi, jää, suola, hiekka, sade ja Herra tietää mitä) hyökkäämällä heitä vastaan. Turvallisuus on aina muutaman ylimääräisen rahan arvoinen.



Tämä Q & A käännettiin automaattisesti englanniksi.Alkuperäinen sisältö on saatavilla stackexchange-palvelussa, jota kiitämme cc by-sa 2.0-lisenssistä, jolla sitä jaetaan.
Loading...