Pytanie:
Czy nauka nowych ofert jest wartościowa?
user8812
2020-06-29 02:41:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jestem nowym graczem (grałem wcześniej, od 3 lat nie podniosłem planszy i nigdy nie traktowałem gry tak poważnie) i zamierzam spróbować przynajmniej jednej szybkiej (10 + 5) gry dziennie.

Dotarłem do 950 lat na Lichess (i byłem rozczarowany, że stawia mnie to na dole 2%). W moim ok. 15 gier, które znalazłem w analizie, otworzyłem co najmniej kilka razy (nieumyślnie 25 lub 30%) z wariantem Kings Pawn: Leonardis lub French Defense: Classical jako czarnym. Właśnie próbowałem zagrać to, co uważałem za rozsądne posunięcie i za taką właśnie została sklasyfikowana analiza.

Czy nauka debiutów jako nowy gracz ma jakąś wartość? Moim jedynym porównaniem jest poker, w którym odradza się stosowanie optymalnej teorii gry na nowych graczach, ponieważ często nie wiedzą, jaka jest właściwa gra. I odwrotnie, myślę w szachach, że szansa na to, że nowy gracz nie popełni błędu lub pomyłki w pierwszych 10 ruchach jest bardzo niska (&, jeśli ktoś wypadnie z linii, myślę, że obniża to wartość otwarcia) . Sądzę również, że jeśli uzyskasz zupełnie inny ruch niż to, czego oczekiwałeś (np. E4, d5), to również obniży jego wartość? (więc obniż wartość spawania do jednego otworu).

Czy na tym etapie bardziej wartościowe jest przyjrzenie się rozpoznawaniu wzorców i świadomości pozycji, a następnie specjalizacja w otwarciu na późniejszym etapie?

Z góry dziękuję za wszelkie rady i sugestie.

Nigdy nie byłem dobry w szachach, najwyższy ranking USCF osiągnął około 2050 roku. Wiem, że francuska obrona to 1.e4 e6, ale co to na świecie jest odmiana Leonardisa?
Problem z uczeniem się debiutów jako nowy gracz polega na tym, że przeciwnicy, z którymi masz jakiekolwiek szanse, nie będą znać żadnych debiutów, więc twoje gry zostaną usunięte z listy najpóźniej po 3 lub 4 ruchu.
@bof Początki uczenia się powinny dotyczyć właśnie zrozumienia, jak czerpać korzyści z niedokładności przeciwnika, a nie studiowania w głębi tematu
W pokerze chodzi o blefowanie. Szachy nie są. Pozostając przy analogii kart: wszystkie karty są otwarte na stole.
@Mast dzięki. To był punkt, który chciałem podkreślić. Ten (poker) był jedyną rzeczą, do której mogłem go porównać pod względem sytuacji i nie sądziłem, że wytrzyma. Te odpowiedzi tylko to potwierdziły.
@David tak, właśnie to chciałem zrozumieć. Moje obawy były takie same, jak bof - miałem zamiar zniknąć z książki i potencjalnie stracić pozycję przez ruch 3 lub 4.
@Mast Nie. W pokerze nie chodzi o blefowanie. Dotyczy to tylko pokera, który widzisz w filmach
@David To nie jest 100% blefowanie, ale tak naprawdę jego część. Wiesz, co masz, podejrzewasz, co ma reszta stołu. Wiedzą, co mają, podejrzewają, co masz. Sporo statystyk, a na końcu to hazard. I to jest ta część, która ma znaczenie dla wadliwej analogii OP. W pokerze nie wiesz, co ma twój wróg. Tylko to, co mogą mieć. W szachach wszystko jest na widoku, a wyzwanie jest gdzie indziej. Źródło: Gram od lat.
@Mast Chociaż blefowanie nie należy do standardowych narzędzi szachisty, blef (i ogólnie psychologiczne aspekty gry) może być przyzwoitą bronią boczną, mimo że nie może być twoją główną bronią. Zobacz _Ryzyko i blef w szachach_ Vladimira Tukmakova, jako przykład poważnego rozważenia tego aspektu. To powiedziawszy, ten aspekt zdecydowanie nie jest czymś, na czym początkujący powinien się skupić, jest o wiele ważniejsze aspekty gry do opanowania.
Wszystko w szachach jest widoczne, z wyjątkiem tego, jaki będzie następny ruch twojego przeciwnika.
Nie, nie zawracałbym sobie głowy nauką otwarcia. Przy okazji, zagrajmy przez jakiś czas o pieniądze.
Dziesięć odpowiedzi:
David
2020-06-29 03:05:06 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Początek w tych grach zależy w takim samym stopniu od twojego przeciwnika, jak ty, więc przy tak małym rozmiarze próbki nie bierz zbytnio pod uwagę statystyk.

Analogia do pokera nie naprawdę nie wyszło zbyt dobrze. Na pewno chcesz grać „optymalnie” w szachy przeciwko początkującym! Podczas gdy w pokerze możesz wybierać między różnymi strategiami, które doprowadzą do różnych oczekiwanych ilości gotówki / żetonów zdobytych w rozdaniu, w szachach są tylko trzy wyniki: wygrana, remis i przegrana. Jeśli grasz w stylu „GTO”, wygrasz w 100% przypadków.

Problem polega na tym, że jeśli jesteś jeszcze początkującym, studiowanie debiutów nie zbliży Cię do bycia „optymalny gracz”. Powinniśmy tu rozróżnić dwie rzeczy: zdecydowanie powinieneś nauczyć się dobrze rozegrać debiut (na przykład: rozwijaj swoje figury, kontroluj środek, zabezpieczaj króla, uniemożliwiaj przeciwnikowi wykonanie tych trzech rzeczy i podobnych pomysłów strategicznych). Nie trzymaj się tylko „sloganów”. Spójrz na różne przykłady. Jednak to nie to samo, co nauka wielu kroków w głąb teorii otwarcia. Ucz się głównie poprzez przeglądanie własnych gier (samodzielnie, a nie na komputerze) i obserwowanie, jak bardziej doświadczeni gracze traktują osiągnięte pozycje.

Głównym powodem, dla którego dogłębne badanie „teorii otwarcia” nie jest tak początkującym graczom opłacalne jest to, że różnica między grą „perfekcyjnie” a popełnieniem małego błędu otwarcia jest znacznie mniejsza niż wtedy, gdy błędy te zdarzają się później w grze. Inną ważną kwestią, którą chciałbym poruszyć, jest to, że o wiele łatwiej jest zapamiętać teorię otwarcia, gdy jesteś doświadczonym graczem, który rozumie podstawową taktykę / strategię i musi polegać na pamięci tylko w kilku krytycznych sytuacjach. Jednym z błędów otwierających, które często widzę wśród początkujących, jest wykonanie "właściwego ruchu" w złej pozycji (np. Myśląc, że jesteś na danej teoretycznej pozycji, gdzie właściwy ruch to X, ale okazało się, że to nie ta sama pozycja )

Dodałbym do tego: musisz wiedzieć * dlaczego * ta linia otwierająca jest optymalna. W zaakceptowanym gambicie hetmańskim możesz wiedzieć, że pozostawienie czarnego piona na c4 na kilka tur jest optymalne. Ale jeśli przeciwnik wzmocni tego pionka, a ty nie wiesz, jak wykorzystać słabości, które stwarza, jesteś po prostu pionkiem.
@Omegastick to dobra uwaga! Łącząc to z ostatnim akapitem mojej odpowiedzi, jeśli jesteś wystarczająco wprawny, aby zrozumieć, dlaczego czarne nie powinny trzymać się pionka, to nie musisz przejmować się tym, jak odpowiadać w liniach za pomocą ... Be6, ... .b5 i inne gorsze posunięcia, co znacznie ułatwia badanie otwarcia.
@Omegastick tak. 100%. To jedna z moich głównych trosk. Potencjalnie mógłbym idealnie zagrać otwarcie, ale nie zdawałem sobie sprawy z konsekwencji tego, dlaczego jest źle i czy jestem na prowadzeniu.
Dzięki i chociaż myślałem, że wszystkie odpowiedzi są dobre, to była moja preferowana. Chcę również podkreślić, że myślałem, że punkt GTO nie sprawdził się (z powodu różnic między pokerem i szachami), ale nie rozumiem jeszcze tego podejścia na tyle dobrze, aby w pełni to docenić. Tam, gdzie gram w pokera (rozsądnie), był to jedyny przykład, jaki przyszło mi do głowy.
Brian Towers
2020-06-29 03:03:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy nauka debiutów jako nowy gracz ma jakąś wartość?

Tak. Głównym powodem jest wyczucie rodzaju wzorców rozwoju figur w różnych sytuacjach.

Istnieją również dobre powody, aby zacząć od taktycznych otwarć, ponieważ większość twoich postępów będzie wynikała z poprawy Twoja taktyka, większość twoich wygranych będzie pochodzić z taktyki (i większość strat z taktyki, którą przegapiłeś), a najszybszym sposobem na uzyskanie gry taktycznej jest rozegranie taktycznego otwarcia.

Jeśli zagrasz wiele takich rzeczy, wtedy poczujesz się bardzo komfortowo na dzikich pozycjach, które odstraszają bardziej ocenianych, ale bardziej statecznych przeciwników, którzy cierpią poza ich strefami komfortu angielskiej obrony lub podobnej.

Te taktyczne przemyślenia nie są moje. W naszym klubie szachowym mamy 80-letniego faceta, który uczy początkujących od około 60 lat! i zawsze zaczyna od nauczania swoich dzieci Królewskiego Gambitu, mając na uwadze dokładnie te pomysły. Stara się zmusić swoje dzieci do szybkiego rozwoju i ataku oraz zwracania większej uwagi na inicjatywę niż pionki. W rezultacie uczył go zaskakująco wielu silnych graczy z naszych regionów.

David Miedema
2020-06-29 14:57:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To bardzo trudne pytanie i ma kilka stron.

1: To najważniejsza rada, jaką kiedykolwiek usłyszysz: Szachy to 99% taktyki. Chodzi o sztuczki, rozwidlanie i przyszpilanie przeciwników. Nie mogę zliczyć, ile razy rozegrałem cudowne otwarcie, na dłuższą metę zyskałem przewagę, żeby stracić na jakimś prostym błędzie. Gdyby Bill Clinton mógł to przeformułować, powiedziałby: To głupota taktyki.

2: Powiedziawszy to, uważam, że najlepszym sposobem na nauczenie się otworów jest studiowanie ich specyficznych taktyka. Szczególnie jeśli dopiero zaczynasz, warto uczyć się gier miniaturowych (krótkie gry poniżej 20 ruchów). Te są zawsze wygrane lub przegrane przez jakąś konkretną sztuczkę (taktyka jest w zasadzie synonimem lew). Powtarzaj te gry kilka razy, aż zrozumiesz, co się dzieje. Następnie możesz spróbować skopiować te sztuczki dla siebie i voila masz szansę!

3: Na początek możesz znaleźć wiele książek z terminem miniatury. Możesz także poszukać pułapek na youtube, chociaż ja osobiście wolę zagrać w tę grę i nie czekać na nią, słuchając 20 minut blabla na youtube.

Więc to tyle, jeśli chodzi o rekomendację. Jeśli zamierzasz uczyć się debiutów zamiast taktyki, powinieneś przestudiować taktyki otwarcia, aby uzyskać jak największe postępy.

Pozdrawiam!

Savage47
2020-06-29 09:19:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Powinieneś skupić się na zrozumieniu zasad otwarcia - centrum, rozwój, bezpieczeństwo króla. Jeśli zrozumiesz te pomysły, zazwyczaj będziesz w stanie znaleźć dobre ruchy, nawet jeśli nie znasz teorii.

Rozgrywaj debiuty, które prowadzą do pozycji otwartych i taktycznych, ponieważ to one ci pomogą poprawić najszybciej. 1.e4 z białym. 1.e4, e5 z czarnym.

Unikaj mocno teoretycznych otworów, takich jak Sycylijski Smok czy Najdorf. Nauka tych otwarć może zająć dziesięciolecia i nie przyniesie to korzyści, dopóki nie osiągniesz zakresu 2300.

Na początku nie trzymałbym się koniecznie jednego otwarcia, próbowałem grać różne rzeczy i zobaczyć, co mi pasuje
@David Studiowanie miniaturowych gier to świetny sposób na uniknięcie wczesnej katastrofy. Następnie w 99% przypadków decydujący cios jest taktyczny, ale strategia jest tym, co prowadzi do pozycji, w której taktyka jest możliwa. Biorąc pod uwagę dwóch równie silnych strategicznie graczy, lepszy taktyk wygrywa prawie za każdym razem. Jeśli jednak jeden gracz jest znacznie lepszym strategiem, taktyka nigdy nie będzie potrzebna.
Jeśli grasz solidne szachy, nigdy nie doświadczysz wczesnej katastrofy (chyba że grasz dużo, dużo silniejszym przeciwnikiem). Studiowanie miniaturowych gier przygotuje cię tylko do iteracji tego samego otwarcia.
Peter - Reinstate Monica
2020-07-01 15:27:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Prawda: Kiedy grasz przeciwko (innym) początkującym grom, rzadko podążają one za otwarciem podręcznika przez długi czas. Więc tak, masz rację, że uczenie się głębokich otworów jako początkujący jest stratą czasu z utylitarnego punktu widzenia.

Ale logiczny wniosek z tego uświadomienia sobie jest jasny:

Powinieneś skupić się na zrozumieniu każdego otworu, tak głęboko, jak zdecydujesz się na niego spojrzeć, co wcale nie musi być bardzo głębokie. Dyskusja na początku jest co najmniej tak samo ważna jak nauka ruchów.

Co dokładnie sprawia, że ​​kanoniczna kontynuacja jest lepsza od alternatyw? Jakie są typowe odstępstwa początkujących od tego i jak mogę wykorzystać te błędy?

Dzięki i dobra odpowiedź, i tak, to właśnie do tego dążyłem. Nie czuję, jak mówisz, z perspektywy czasu, aby przeprowadzić dogłębną analizę, ale z kompetentną wiedzą kilku osób, pozwoli to na podniesienie mojego rankingu Elo przeciwko nowym graczom, stawiając mnie na lepszych pozycjach do wykorzystania. Re: komentarz wyżej; tak, cieszę się, że mogę grać, jeśli jesteś na Lichess (nawet nie wiem, jak znajduję tam innych) - tylko nie za gotówkę (jeszcze).
@user8812 Cieszę się, że podoba ci się ta odpowiedź. - Komentarz był żartobliwy, ponieważ myślę, że jest rzeczą oczywistą, że bez studiowania otworów nie poprawisz się, więc tak, musisz je przestudiować. (A jeśli się nie poprawisz, pozostaniesz słabym przeciwnikiem, stąd uwaga „hej, zagrajmy pieniądze” ;-)). Pytanie brzmi tylko * na czym się skupić * podczas ich studiowania.
Adam Barnes
2020-07-01 17:36:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kiedy jesteś nowy w grze, zapamiętaj na pamięć kilka linii w debiucie:

  • stawia cię na rozsądnej pozycji w środkowej fazie gry, jeśli przeciwnik wykona ruchy, których się nauczyłeś ;
  • zajmuje dużo czasu; i
  • jest niesamowicie nudne.

To fantastyczny sposób na pozbycie się entuzjazmu, który mógłbyś mieć w grze, chyba że jesteś bardzo specyficznym typem osoby, jedną kto prawdopodobnie nie zadałby pytania w taki sposób, jak Ty lub w ogóle.

Nie, o wiele ważniejsze jest zrozumienie ruchów w otwarciu lub wszelkich ruchów w w rzeczywistości. Wszystko bardzo dobrze, wiedząc, że 1. d4 to dobry ruch początkowy, ale nie wiedząc dlaczego, nie będziesz w stanie wykorzystać przewagi, jaką ci daje, jeśli twój przeciwnik również nie wie dlaczego, nie będzie go szanował lub zapomina o tym później.

W tym celu polecam obejrzenie filmów Jerry'ego z serii YouTube Beginner to Chess Master, która rozwija bardzo dobre wyczucie gry Wiedząc dużo o strategii lub taktyce szachów w ogóle.

Osobiście odkryłem, że krótsze kontrole czasowe też były o wiele przyjemniejsze, a ich „szybka porażka” pozwoliła mi na szybsze iteracje na moim zrozumieniu. Wspominam o tym, ponieważ mówisz, że chcesz „zaangażować się” w pewną liczbę gier, ale myślę, że powinieneś być zmuszony do grania w nie ze względu na zabawę i zainteresowanie, które zapewniają, a nie jakiś arbitralny cel, który sobie wyznaczyłeś. W końcu to gra.

Dzięki. 100% zdobądź punkt dotyczący zaangażowania. Chcę mieć przyzwoity czas spędzony w grze, abym mógł spróbować coś zrozumieć, a nie tylko być irracjonalnym. Re: zaangażowanie również. Zacząłem rozwiązywać łamigłówki Chess Tempo podczas przerwy na herbatę i jeśli nie jestem w dobrym nastroju na grę, zamiast tego robić więcej zagadek. Musisz teraz dowiedzieć się, jak używać ich początkowego trenera
Jeśli lubisz je łamigłówki, to fantastyczny sposób, aby pośrednio poprawić swoje umiejętności otwierania - zobaczenie „smaków” kształtów elementów i ich interakcji na planszy da ci bardziej intuicyjne zrozumienie zasad otwierania.
Purplejacket
2020-07-03 05:50:35 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Podoba mi się filozofia Magnusa Carlsena: możesz rozegrać dowolne rozsądne otwarcie i nadal ograć przeciwnika. Oto świetny post na Quora:

https://www.quora.com/How-strong-is-Magnus-Carlsen-in-the-openings

TL; DR: Zamiast spędzać mnóstwo czasu na głębokich przygotowaniach do otwarcia, Magnus zagra nieco nietypowe linie, które mogą pozwolić przeciwnikowi na nieco lepszą pozycję, gdy Magnus gra czarnymi, lub równą pozycję, gdy Magnus gra na białych. Ale sytuacja będzie na tyle złożona, że ​​będzie mógł na dłuższą metę wywierać ponadprzeciętne umiejętności.

BambooBlackjack975
2020-06-29 20:20:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, istnieje przewaga, ale nie ta, której się oczekuje. Polecam przestudiowanie kilku podstawowych otworów nie dla samego zakończenia, ale raczej dla rozpoznania paterna. Wiele gier szachowych będzie miało podobne pozycje, a rozpoznawanie schematów pozwala na wykonanie odpowiedniego ruchu, aby uzyskać przewagę, dodatkowo główne aspekty otwarcia, kontroli centrum, rozwoju, są kluczowe dla każdego początkującego, aby nauczyć się, czy chce dobrze grać. Wiele osób na niskich drabinkach nie gra dokładnych ruchów w głównej linii lub grają w dziwne otwarcia, na przykład ja często gram Sycylijczyka, zwłaszcza smoka, ale większość ludzi nie postępuje zgodnie z głównymi liniami, zamiast tego wybiera Atak Bowdlera '', co jest naprawdę złe, ale ponieważ podstawowe zasady otwarcia nigdy się nie zmieniają, zwykle można grać i dobrze się spisać, zwykle mogę wymusić hiper-przyspieszonego smoka i nadal wychodzi dobrze, ponieważ podstawowe zasady, takie jak centralna kontrola, rozwój elementu i optymalne pozycjonowanie pozostają względnie takie same od otwarcia do otwarcia

cousin_pete
2020-07-02 07:12:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Przedstawiono wiele przydatnych i doskonałych rad.

Szachy to gra wojenna, której celem jest zniszczenie (zamatowanie) wrogiego króla!

Więc zmobilizuj swoją armię i / lub zdemobilizuj armię przeciwnika.

Spróbuj przejąć środek planszy, scentralizowane figury są potężniejsze!

Zacznij od jednego lub dwóch podstawowych otworów, takich jak e4: e5, d4: d5, dopóki nie poczujesz, jakie pozycje lubisz.

Z prawdziwą szachownicą i pionami rozegraj tyle mistrzowskich gier, ile możesz, najlepiej z adnotacjami.

( Jak muzyk, który rozwija umiejętności poprzez praktykę, praktykę, praktykę ..... twój mózg i palce absorbują ruchy i wzorce i wkrótce prawie instynktownie będą wiedzieć, co robić.)

Na początku możesz nie mieć wiele wskazówek, co się dzieje, ale stopniowo nauczysz się dużo o strukturze pionka i grze pionkami w ataku i obronie.

Przede wszystkim ciesz się grą!

postoronnim
2020-08-07 22:08:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Czy nauka debiutów jako nowy zawodnik ma jakąś wartość?

Bardzo niewiele - w większości będziesz tracić czas. Najlepszym sposobem nauczenia się nowego złożonego przedmiotu jest podejście odgórne. Chociaż na tym etapie nauka debiutów ma jakąś wartość, znacznie lepiej poświęci się czas na naukę ogólnej teorii, pomysłów związanych z debiutami (bez skupiania się na żadnej konkretnej), grze środkowej, grze końcowej i, oczywiście, taktyce. Przygotowanie do otwarcia staje się nieco ważne przy około 2000 roku, krytyczne przy około 2500 i kluczowe na poziomie super-GM.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...