Discussion:
Songfestival
(te oud om op te antwoorden)
Ruud Harmsen
2017-05-14 06:35:42 UTC
Permalink
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737

Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Maarten van Tilburg
2017-05-14 12:24:38 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737
Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.

Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.

Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Izak van Langevelde
2017-05-14 12:46:16 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Ruud Harmsen
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737
Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Waarom? Ik vind het juist dapper om dan toch voor de zangprestatie te
gaan...
--
Grinnikend door het leven...
Van Bakel
2017-05-14 19:00:52 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Post by Maarten van Tilburg
Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.
Ik vond dat Portugese liedje slaapverwerkkend.
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Het is maar een liedjeswedstrijd. Ben je ook tegen internationale
sport?
Ruud Harmsen
2017-05-14 20:27:04 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Post by Maarten van Tilburg
Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.
Ik vond dat Portugese liedje slaapverwerkkend.
Er is legio veel spannender en betere Portugese muziek. Bijvoorbeeld
echt alles van "os Clã", zoek er maar op in Youtube. (zangeres:
Manuela Azevedo). Recent is er veel meer geüpload, zag ik laatst.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Het is maar een liedjeswedstrijd. Ben je ook tegen internationale
sport?
Beter dat (desnoods inclusief rellen) dan oorlog.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Maarten van Tilburg
2017-05-14 21:14:05 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Dat is zeer onwaarschijnlijk inderdaad, want hij bevindt zich al een
tijdje niet meer onder de levenden en dat lijkt toch een voorwaarde voor
een beetje performance. Elvis wordt nog wel eens waargenomen, heb ik
vernomen, maar Bach niet.
Maar als componist kan hij nog best een bijdrage leveren, lijkt me zo.
Een van mijn favorieten is het liedje "Bisst Du Bei Mir" dat in een wat
modernere zetting zo mee kan dingen. Denk maar aan de de bewerking van
cantate 147 die ooit door een waardeloze zangeres tot tophit werd gemaakt.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.
Ik vond dat Portugese liedje slaapverwerkkend.
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan. Ik vond er ook niet veel aan, en
de performance zelf nogal spastisch aandoen. Maar dat was bij Joe Cocker
ook zo, dus dat zegt ook weinig. Als bijzonderheid werd telkens gemeld
dat hij ZUIVER zong, dat schijnt tegenwoordig al een uitzondering te
zijn bij (would be) professionele zangers, wat ik dan weer merkwaardig
vind. Overigen ging dat ook op voor de zusjes, die het dan ook nog
driestemmig deden.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Het is maar een liedjeswedstrijd. Ben je ook tegen internationale
sport?
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel. En ja, ik heb ook een hekel
aan internationale sport om die reden.
Vooral als het om Olympische Spelen gaat. Zoals afgelopen jaar in Rio.
Hemeltergend stompzinnig eigenlijk. En dan boos zijn als je "maar"
zilver wint oid.
Van Bakel
2017-05-14 22:11:44 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Dat is zeer onwaarschijnlijk inderdaad, want hij bevindt zich al een
tijdje niet meer onder de levenden en dat lijkt toch een voorwaarde voor
een beetje performance. Elvis wordt nog wel eens waargenomen, heb ik
vernomen, maar Bach niet.
Maar als componist kan hij nog best een bijdrage leveren, lijkt me zo.
Een van mijn favorieten is het liedje "Bisst Du Bei Mir" dat in een wat
modernere zetting zo mee kan dingen. Denk maar aan de de bewerking van
cantate 147 die ooit door een waardeloze zangeres tot tophit werd gemaakt.
Dit?

Post by Maarten van Tilburg
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan.
Werkt dat zo? Geldt dat ook voor bv. de Toppers?
Post by Maarten van Tilburg
Ik vond er ook niet veel aan, en
de performance zelf nogal spastisch aandoen. Maar dat was bij Joe Cocker
ook zo, dus dat zegt ook weinig. Als bijzonderheid werd telkens gemeld
dat hij ZUIVER zong, dat schijnt tegenwoordig al een uitzondering te
zijn bij (would be) professionele zangers, wat ik dan weer merkwaardig
vind. Overigen ging dat ook op voor de zusjes, die het dan ook nog
driestemmig deden.
'Zuiver' lijkt me inderdaad de lat wat laag leggen.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Volgens mij valt het nationalisme wel me. Het is meer weerzin tegen
het bureaucratische, geldverslindende, ondemocratische EU-monster, met
mensen als Pechtold en Verhofstadt als hogepriester.
Post by Maarten van Tilburg
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel.
Gun die lui hun pret. Klein landje. Nooit eerder gewonnen.
Post by Maarten van Tilburg
En ja, ik heb ook een hekel
aan internationale sport om die reden.
Vooral als het om Olympische Spelen gaat. Zoals afgelopen jaar in Rio.
Hemeltergend stompzinnig eigenlijk. En dan boos zijn als je "maar"
zilver wint oid.
Losing is NOT an option.
Maarten van Tilburg
2017-05-14 23:22:05 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Dat is zeer onwaarschijnlijk inderdaad, want hij bevindt zich al een
tijdje niet meer onder de levenden en dat lijkt toch een voorwaarde voor
een beetje performance. Elvis wordt nog wel eens waargenomen, heb ik
vernomen, maar Bach niet.
Maar als componist kan hij nog best een bijdrage leveren, lijkt me zo.
Een van mijn favorieten is het liedje "Bisst Du Bei Mir" dat in een wat
modernere zetting zo mee kan dingen. Denk maar aan de de bewerking van
cantate 147 die ooit door een waardeloze zangeres tot tophit werd gemaakt.
Dit?
http://youtu.be/ZmL-ND0AtXk
Dat lijkt er niet op. Dit is het origineel:

Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan.
Werkt dat zo? Geldt dat ook voor bv. de Toppers?
Bij het songfestival wel uiteraard. Heel democratisch: als het de meeste
stemmen krijgt dan wint het. Alleen is dat geen garantie dat het ook
echt goed is natuurlijk, dat hebben we aan die mevrouw Worst wel gezien.
Daar won de vreemde show het van de muziek.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ik vond er ook niet veel aan, en
de performance zelf nogal spastisch aandoen. Maar dat was bij Joe Cocker
ook zo, dus dat zegt ook weinig. Als bijzonderheid werd telkens gemeld
dat hij ZUIVER zong, dat schijnt tegenwoordig al een uitzondering te
zijn bij (would be) professionele zangers, wat ik dan weer merkwaardig
vind. Overigen ging dat ook op voor de zusjes, die het dan ook nog
driestemmig deden.
'Zuiver' lijkt me inderdaad de lat wat laag leggen.
Wat is opmerkelijker vind is dat er dus zeer regelmatig ONzuiver werd
gekweeld. Bij Pauw zat zangeres Kross die dat opmerkte. Er was zelfs een
jodelaar, geeft niet als dat ergens in past en goed wordt gedaan, maar
nee. Verder opmerkelijk veel windmachines, maffe dansjes en even malle
kleding.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Volgens mij valt het nationalisme wel me. Het is meer weerzin tegen
het bureaucratische, geldverslindende, ondemocratische EU-monster, met
mensen als Pechtold en Verhofstadt als hogepriester.
Jij verwoordt weer opmerkelijk goed het populisme, dat overigens op alle
punten fout is, dat zeer beslist ZEER NATIONALISTISCH is. Eigen volk
eerst enzo. Dat soort nationalisme is niet voor mij, vergeef me.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel.
Gun die lui hun pret. Klein landje. Nooit eerder gewonnen.
Van mij mogen ze. Maar het was een zanger die won dacht ik, geen land.
Ik zag trouwens dat hij er zelf niets van begrijpt.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
En ja, ik heb ook een hekel
aan internationale sport om die reden.
Vooral als het om Olympische Spelen gaat. Zoals afgelopen jaar in Rio.
Hemeltergend stompzinnig eigenlijk. En dan boos zijn als je "maar"
zilver wint oid.
Losing is NOT an option.
Nou, ik dacht dat er altijd werd gezegd dat meedoen belangrijker is dan
winnen. De verbroedering enzo. Had ik het weer mis.
Van Bakel
2017-05-14 23:53:50 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Dit?
http://youtu.be/ZmL-ND0AtXk
http://youtu.be/FWnEUzUizkI
Ik vond de liftversie toegankelijker.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
'Zuiver' lijkt me inderdaad de lat wat laag leggen.
Wat is opmerkelijker vind is dat er dus zeer regelmatig ONzuiver werd
gekweeld. Bij Pauw zat zangeres Kross die dat opmerkte. Er was zelfs een
jodelaar, geeft niet als dat ergens in past en goed wordt gedaan, maar
nee. Verder opmerkelijk veel windmachines, maffe dansjes en even malle
kleding.
Maar dat is het leuke. Al die landen, waarvan altijd een aantal pure
wansmaak instuurt.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Volgens mij valt het nationalisme wel me. Het is meer weerzin tegen
het bureaucratische, geldverslindende, ondemocratische EU-monster, met
mensen als Pechtold en Verhofstadt als hogepriester.
Jij verwoordt weer opmerkelijk goed het populisme, dat overigens op alle
punten fout is, dat zeer beslist ZEER NATIONALISTISCH is. Eigen volk
eerst enzo. Dat soort nationalisme is niet voor mij, vergeef me.
Verhalen uit de praktijk over wat de EU aanricht:
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ

Ik ben niet voor een Nexit, maar er moet wel heel veel aan de EU
verbeterd worden. "Nederland" is die mening ook op veel punten
toegedaan en vond daarin altijd een bondgenoot in het VK, maar die
zijn nu dus weg. Met nationalisme heeft het niets te maken.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Gun die lui hun pret. Klein landje. Nooit eerder gewonnen.
Van mij mogen ze. Maar het was een zanger die won dacht ik, geen land.
Ik zag trouwens dat hij er zelf niets van begrijpt.
Ze mogen toch wel blij zijn dat hun landgenoot gewonnen heeft? Ik was
ook voor Ajax, tegen Lyon.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Losing is NOT an option.
Nou, ik dacht dat er altijd werd gezegd dat meedoen belangrijker is dan
winnen. De verbroedering enzo. Had ik het weer mis.
Ja, dat was wat Amerikaans, maar je gaat als atleet niet 4 jaar lang
je hele leven inrichten op het leveren van een prestatie op de
Olympische Spelen en dan je schouders ophalen als je het niet goed
doet.
Ruud Harmsen
2017-05-15 07:15:53 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-05-15 07:34:49 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
PVV-praatjes bij de NPO? Heb je naar die programma's gekeken of is dit
een ongeïnformeerde onderbuikreactie?
Ruud Harmsen
2017-05-15 12:53:57 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
PVV-praatjes bij de NPO?
Jazeker, de mainstreammedia passen zich steeds meer aan bij het nu
modieuze PVV-denken. "We moeten wel luisteren naar het geschreeuw van
racistische dommeriken, die mensen hebben echt iets te melden!". Dat
idee.
Post by Van Bakel
Heb je naar die programma's gekeken of is dit
een ongeïnformeerde onderbuikreactie?
Ik heb er een paar gezien ja, en de problematiek is mij bekend. De
oplossing is niet "weg met de EU".
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-05-15 18:38:25 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
PVV-praatjes bij de NPO?
Jazeker, de mainstreammedia passen zich steeds meer aan bij het nu
modieuze PVV-denken. "We moeten wel luisteren naar het geschreeuw van
racistische dommeriken, die mensen hebben echt iets te melden!". Dat
idee.
Als een kwart van de Nederlanders potentieel PVV stemt, moet je daar
inderdaad naar luisteren. Dat zijn namelijk grotendeels geen racisten.
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Heb je naar die programma's gekeken of is dit
een ongeïnformeerde onderbuikreactie?
Ik heb er een paar gezien ja, en de problematiek is mij bekend. De
oplossing is niet "weg met de EU".
Dat vind ik ook. Maar als iemand daar anders over denkt, moet dat
kunnen zonder uitgescholden te worden voor racistische dommerik en wat
dies meer zij.
Ruud Harmsen
2017-05-15 18:59:00 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
PVV-praatjes bij de NPO?
Jazeker, de mainstreammedia passen zich steeds meer aan bij het nu
modieuze PVV-denken. "We moeten wel luisteren naar het geschreeuw van
racistische dommeriken, die mensen hebben echt iets te melden!". Dat
idee.
Als een kwart van de Nederlanders potentieel PVV stemt, moet je daar
inderdaad naar luisteren. Dat zijn namelijk grotendeels geen racisten.
Maar wel demagogisch misleide domkoppen. Dus gevaarlijk. En hoe dan
ook racisten want racisten zijn we van nature allemaal:
http://rudhar.com/politics/viapace/nl.htm

Wat erger is, is vinden dat racisme niet echt, acceptabel en legitiem
is. Dat is de heersende opvatting in dit tijdsgewricht en daar maak ik
bezwaar tegen.
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Ik heb er een paar gezien ja, en de problematiek is mij bekend. De
oplossing is niet "weg met de EU".
Dat vind ik ook. Maar als iemand daar anders over denkt, moet dat
kunnen zonder uitgescholden te worden voor racistische dommerik en wat
dies meer zij.
Ik mag mijn mening zeggen en dat doe ik. En ik vind PVV-stemmers
racistische dommeriken.
Maarten van Tilburg
2017-05-15 21:34:57 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
PVV-praatjes bij de NPO?
Jazeker, de mainstreammedia passen zich steeds meer aan bij het nu
modieuze PVV-denken. "We moeten wel luisteren naar het geschreeuw van
racistische dommeriken, die mensen hebben echt iets te melden!". Dat
idee.
Als een kwart van de Nederlanders potentieel PVV stemt, moet je daar
inderdaad naar luisteren. Dat zijn namelijk grotendeels geen racisten.
Daar wordt ook naar geluisterd hoor. Meer dan genoeg, de nieuwsmedia
staan er bol van. Zoals al blijkt uit je link.
Alleen is het wel zo, dat driekwart van de Nederlanders dus NIET PVV oid
stemt. Dus als je nou de democraat wilt uithangen, is het misschien ook
een idee om eens naar de meerderheid te luisteren.
Of ze wel of niet racistisch zijn laat ik maar in het midden. De
moslimhaat is dat wel, niet iedereen zal daar achter staan. Hopen we dan
maar.
Dom is het zeker. Evenals dat gescheld op Europa. Of de boosheid op wat
dan ook. Jullie leven potdorie in het op één na rijkste land van Europa.
Van Bakel
2017-05-15 22:36:20 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Daar wordt ook naar geluisterd hoor. Meer dan genoeg, de nieuwsmedia
staan er bol van. Zoals al blijkt uit je link.
Alleen is het wel zo, dat driekwart van de Nederlanders dus NIET PVV oid
stemt. Dus als je nou de democraat wilt uithangen, is het misschien ook
een idee om eens naar de meerderheid te luisteren.
Ik behoor tot die meerderheid.
Post by Maarten van Tilburg
Of ze wel of niet racistisch zijn laat ik maar in het midden. De
moslimhaat is dat wel, niet iedereen zal daar achter staan. Hopen we dan
maar.
Bezwaar maken tegen toenemende mosliminvloed op de Nederlandse
samenleving, tegen discriminatie van joden, homo's en vrouwen en tegen
ritueel slachten is geen racisme.
Post by Maarten van Tilburg
Dom is het zeker.
Wat is dom?
Post by Maarten van Tilburg
Evenals dat gescheld op Europa. Of de boosheid op wat
dan ook. Jullie leven potdorie in het op één na rijkste land van Europa.
Waarom is het zo erg om kritiek te hebben op de EU? Daar kan die
alleen maar beter van worden. Ook Macron en Merkel zijn het erover
eens dat er hervormingen in de EU nodig zijn. Zijn die nu dom?
Racistisch? Schelden die op Europa? Nee, die vormen nota bene met zijn
tweeën de kern van de EU.
Maarten van Tilburg
2017-05-15 23:28:30 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Daar wordt ook naar geluisterd hoor. Meer dan genoeg, de nieuwsmedia
staan er bol van. Zoals al blijkt uit je link.
Alleen is het wel zo, dat driekwart van de Nederlanders dus NIET PVV oid
stemt. Dus als je nou de democraat wilt uithangen, is het misschien ook
een idee om eens naar de meerderheid te luisteren.
Ik behoor tot die meerderheid.
Ja, dat beweer je wel vaker. Maar het blijkt nergens uit.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Of ze wel of niet racistisch zijn laat ik maar in het midden. De
moslimhaat is dat wel, niet iedereen zal daar achter staan. Hopen we dan
maar.
Bezwaar maken tegen toenemende mosliminvloed op de Nederlandse
samenleving, tegen discriminatie van joden, homo's en vrouwen en tegen
ritueel slachten is geen racisme.
En ik maak dan bezwaar tegen de discriminatie van moslims, naast alle
andere door jou genoemde. De moslimhaat van Wilders is nergens op gebaseerd.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Dom is het zeker.
Wat is dom?
Het is dom om je niet behoorlijk te laten informeren.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Evenals dat gescheld op Europa. Of de boosheid op wat
dan ook. Jullie leven potdorie in het op één na rijkste land van Europa.
Waarom is het zo erg om kritiek te hebben op de EU? Daar kan die
alleen maar beter van worden. Ook Macron en Merkel zijn het erover
eens dat er hervormingen in de EU nodig zijn. Zijn die nu dom?
Racistisch? Schelden die op Europa? Nee, die vormen nota bene met zijn
tweeën de kern van de EU.
Je draaft door. Jij begon op mijn opmerking dat er meer samenhang en
eenheid binnen Europa gewenst zou zijn (ipv de populistische
nationalisten die Europa liever vandaag dan morgen willen stukmaken) te
blaten over "het monster" en die zogenaamd hoge kosten. Al denk ik niet
dat je weet hoe hoog dan wel, per inwoner bijvoorbeeld. En wat het
opbrengt. Dat zijn typisch de Baudet-standpunten, sorry.
En ik heb het woord racistisch niet gebruikt deze keer.
Van Bakel
2017-05-16 01:43:54 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Daar wordt ook naar geluisterd hoor. Meer dan genoeg, de nieuwsmedia
staan er bol van. Zoals al blijkt uit je link.
Alleen is het wel zo, dat driekwart van de Nederlanders dus NIET PVV oid
stemt. Dus als je nou de democraat wilt uithangen, is het misschien ook
een idee om eens naar de meerderheid te luisteren.
Ik behoor tot die meerderheid.
Ja, dat beweer je wel vaker. Maar het blijkt nergens uit.
Omdat je selectief leest.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Of ze wel of niet racistisch zijn laat ik maar in het midden. De
moslimhaat is dat wel, niet iedereen zal daar achter staan. Hopen we dan
maar.
Bezwaar maken tegen toenemende mosliminvloed op de Nederlandse
samenleving, tegen discriminatie van joden, homo's en vrouwen en tegen
ritueel slachten is geen racisme.
En ik maak dan bezwaar tegen de discriminatie van moslims, naast alle
andere door jou genoemde. De moslimhaat van Wilders is nergens op gebaseerd.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Dom is het zeker.
Wat is dom?
Het is dom om je niet behoorlijk te laten informeren.
En als het regent, word je nat.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Evenals dat gescheld op Europa. Of de boosheid op wat
dan ook. Jullie leven potdorie in het op één na rijkste land van Europa.
Waarom is het zo erg om kritiek te hebben op de EU? Daar kan die
alleen maar beter van worden. Ook Macron en Merkel zijn het erover
eens dat er hervormingen in de EU nodig zijn. Zijn die nu dom?
Racistisch? Schelden die op Europa? Nee, die vormen nota bene met zijn
tweeën de kern van de EU.
Je draaft door. Jij begon op mijn opmerking dat er meer samenhang en
eenheid binnen Europa gewenst zou zijn (ipv de populistische
nationalisten die Europa liever vandaag dan morgen willen stukmaken)
Europa is een stuk van een continent. Hoe kun je dat stukmaken? Je
moet je wel een beetje correct uitdrukken.
Post by Maarten van Tilburg
te
blaten over "het monster" en die zogenaamd hoge kosten. Al denk ik niet
dat je weet hoe hoog dan wel, per inwoner bijvoorbeeld. En wat het
opbrengt. Dat zijn typisch de Baudet-standpunten, sorry.
Dat zegt me niks. Ik ken die man amper. Misschien is hij het soms wel
met mij eens. Fijn voor hem.
Post by Maarten van Tilburg
En ik heb het woord racistisch niet gebruikt deze keer.
Of ze wel of niet racistisch zijn laat ik maar in het midden.
Maarten van Tilburg
2017-05-16 03:03:09 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Daar wordt ook naar geluisterd hoor. Meer dan genoeg, de nieuwsmedia
staan er bol van. Zoals al blijkt uit je link.
Alleen is het wel zo, dat driekwart van de Nederlanders dus NIET PVV oid
stemt. Dus als je nou de democraat wilt uithangen, is het misschien ook
een idee om eens naar de meerderheid te luisteren.
Ik behoor tot die meerderheid.
Ja, dat beweer je wel vaker. Maar het blijkt nergens uit.
Omdat je selectief leest.
Ik mag toch aannemen dat je helemaal niet kan weten HOE ik lees, want je
kan nou eenmaal niet in mijn hoofd kijken. Nog afgezien van het feit dat
de term "selectief" hier niet goed gebruikt is. Je bedoelt
waarschijnlijk dat ik iets lees waar je achteraf gezien een beetje spijt
van hebt, een beetje te scherp hebt geformuleerd of te ongenuanceerd
verwoord. Of gewoon onduidelijk, allemaal mogelijkheden waaraan IK geen
schuld heb, of wil hebben.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Of ze wel of niet racistisch zijn laat ik maar in het midden. De
moslimhaat is dat wel, niet iedereen zal daar achter staan. Hopen we dan
maar.
Bezwaar maken tegen toenemende mosliminvloed op de Nederlandse
samenleving, tegen discriminatie van joden, homo's en vrouwen en tegen
ritueel slachten is geen racisme.
En ik maak dan bezwaar tegen de discriminatie van moslims, naast alle
andere door jou genoemde. De moslimhaat van Wilders is nergens op gebaseerd.
Ik vergat nog te melden dat ik tegen ELKE invloed van godsdiensten
bezwaar heb, als dat neerkomt op discriminatie van de atheisten. Ik zie
trouwens die toenemende invloed niet, misschien kan je even duidelijk
maken waarin dat zich uit en in hoeverre JIJ daar last van hebt. Dan
snappen we misschien dat dit niet de zoveelste Wilders-fobie is.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Dom is het zeker.
Wat is dom?
Het is dom om je niet behoorlijk te laten informeren.
En als het regent, word je nat.
Tenzij je onder een afdakje gaat staan. Slaat verder al kut op dirk
natuurlijk. Heb jij dan echt nooit dat je je afvraagt of uitspraken op
de tv of in de krant echt wel waar zijn? Veel dingen zijn toch echt wel
nazoekbaar, via betrouwbare bronnen die ook op het internet te vinden
zijn. Wat er betrouwbaar is, dat is de kunst.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Evenals dat gescheld op Europa. Of de boosheid op wat
dan ook. Jullie leven potdorie in het op één na rijkste land van Europa.
Waarom is het zo erg om kritiek te hebben op de EU? Daar kan die
alleen maar beter van worden. Ook Macron en Merkel zijn het erover
eens dat er hervormingen in de EU nodig zijn. Zijn die nu dom?
Racistisch? Schelden die op Europa? Nee, die vormen nota bene met zijn
tweeën de kern van de EU.
Je draaft door. Jij begon op mijn opmerking dat er meer samenhang en
eenheid binnen Europa gewenst zou zijn (ipv de populistische
nationalisten die Europa liever vandaag dan morgen willen stukmaken)
Europa is een stuk van een continent. Hoe kun je dat stukmaken? Je
moet je wel een beetje correct uitdrukken.
De Europese Unie dan, Zo beter? Lees dan mijn zin nog eens en geef dan
commentaar. Is leuker. En zonder onderbreking, dat is zo kortademig.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
te
blaten over "het monster" en die zogenaamd hoge kosten. Al denk ik niet
dat je weet hoe hoog dan wel, per inwoner bijvoorbeeld. En wat het
opbrengt. Dat zijn typisch de Baudet-standpunten, sorry.
Dat zegt me niks. Ik ken die man amper. Misschien is hij het soms wel
met mij eens. Fijn voor hem.
Maar niet fijn voor jou dan. Daar ging het namelijk om. Niet of je de
man kent, maar of je zijn standpunten kent. Zal heus ook wel nazoekbaar
zijn ergens.
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
En ik heb het woord racistisch niet gebruikt deze keer.
Of ze wel of niet racistisch zijn laat ik maar in het midden.
Dat was in antwoord van het gebruik door RH.
Van Bakel
2017-05-16 04:27:02 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ja, dat beweer je wel vaker. Maar het blijkt nergens uit.
Omdat je selectief leest.
Ik mag toch aannemen dat je helemaal niet kan weten HOE ik lees, want je
kan nou eenmaal niet in mijn hoofd kijken.
Het blijkt uit je reacties.
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van het feit dat
de term "selectief" hier niet goed gebruikt is. Je bedoelt
waarschijnlijk dat ik iets lees waar je achteraf gezien een beetje spijt
van hebt, een beetje te scherp hebt geformuleerd of te ongenuanceerd
verwoord. Of gewoon onduidelijk, allemaal mogelijkheden waaraan IK geen
schuld heb, of wil hebben.
Nou sla je wild aan het fantaseren. Ik heb de term selectief echt goed
gebruikt :)
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
En ik maak dan bezwaar tegen de discriminatie van moslims, naast alle
andere door jou genoemde. De moslimhaat van Wilders is nergens op gebaseerd.
Ik vergat nog te melden dat ik tegen ELKE invloed van godsdiensten
bezwaar heb, als dat neerkomt op discriminatie van de atheisten. Ik zie
trouwens die toenemende invloed niet, misschien kan je even duidelijk
maken waarin dat zich uit en in hoeverre JIJ daar last van hebt. Dan
snappen we misschien dat dit niet de zoveelste Wilders-fobie is.
Misschien is dat vanuit Brazilië wat moeilijker te zien? Ik heb
persoonlijk trouwens nergens last van.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Het is dom om je niet behoorlijk te laten informeren.
En als het regent, word je nat.
Tenzij je onder een afdakje gaat staan. Slaat verder al kut op dirk
natuurlijk. Heb jij dan echt nooit dat je je afvraagt of uitspraken op
de tv of in de krant echt wel waar zijn? Veel dingen zijn toch echt wel
nazoekbaar, via betrouwbare bronnen die ook op het internet te vinden
zijn. Wat er betrouwbaar is, dat is de kunst.
Ja, maar dat spreekt allemaal voor zich. Net zoals "et is dom om je
niet behoorlijk te laten informeren".
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Je draaft door. Jij begon op mijn opmerking dat er meer samenhang en
eenheid binnen Europa gewenst zou zijn (ipv de populistische
nationalisten die Europa liever vandaag dan morgen willen stukmaken)
Europa is een stuk van een continent. Hoe kun je dat stukmaken? Je
moet je wel een beetje correct uitdrukken.
De Europese Unie dan, Zo beter? Lees dan mijn zin nog eens en geef dan
commentaar. Is leuker. En zonder onderbreking, dat is zo kortademig.
De afstand tussen de besluitvormers en de gevolgen van de besluiten is
te groot. Die NPO-programma's geven daar wat schrijnende voorbeelden
van. Heb je die gezien?
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
te
blaten over "het monster" en die zogenaamd hoge kosten. Al denk ik niet
dat je weet hoe hoog dan wel, per inwoner bijvoorbeeld. En wat het
opbrengt. Dat zijn typisch de Baudet-standpunten, sorry.
Dat zegt me niks. Ik ken die man amper. Misschien is hij het soms wel
met mij eens. Fijn voor hem.
Maar niet fijn voor jou dan. Daar ging het namelijk om. Niet of je de
man kent, maar of je zijn standpunten kent. Zal heus ook wel nazoekbaar
zijn ergens.
Ik denk dat elke politicus wel standpunten heeft waar ik het mee eens
ben, zelfs de SGP, zelfs de PVV, zelfs het FvD.
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
En ik heb het woord racistisch niet gebruikt deze keer.
Of ze wel of niet racistisch zijn laat ik maar in het midden.
Dat was in antwoord van het gebruik door RH.
Maar je hebt het woord racistisch dus wel gebruikt. Daar ging het even
om.
Ruud Harmsen
2017-05-16 06:37:01 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Evenals dat gescheld op Europa. Of de boosheid op wat
dan ook. Jullie leven potdorie in het op één na rijkste land van Europa.
Waarom is het zo erg om kritiek te hebben op de EU?
Kritiek mag, opbouwende kritiek (hoe moet het dan wel?) is beter.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-05-16 06:55:02 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Evenals dat gescheld op Europa. Of de boosheid op wat
dan ook. Jullie leven potdorie in het op één na rijkste land van Europa.
Waarom is het zo erg om kritiek te hebben op de EU?
Kritiek mag, opbouwende kritiek (hoe moet het dan wel?) is beter.
Van mij mag je ook vinden dat Nederland uit de EU moet stappen. Ik ben
het daar niet mee eens, maar ik begin niet spontaan te ululeren.
Ruud Harmsen
2017-05-16 12:52:23 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Van mij mag je ook vinden dat Nederland uit de EU moet stappen. Ik ben
het daar niet mee eens, maar ik begin niet spontaan te ululeren.
Te wat??
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Flibsy
2017-05-16 13:11:07 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Van mij mag je ook vinden dat Nederland uit de EU moet stappen. Ik ben
het daar niet mee eens, maar ik begin niet spontaan te ululeren.
Te wat??
Het bezigen van het 'u lult'-argument.
--
Flibsy
Ruud Harmsen
2017-05-16 13:51:08 UTC
Permalink
Post by Flibsy
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Van mij mag je ook vinden dat Nederland uit de EU moet stappen. Ik ben
het daar niet mee eens, maar ik begin niet spontaan te ululeren.
Te wat??
Het bezigen van het 'u lult'-argument.
O. Dank. Nooit eerder tegengekomen.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-05-16 18:11:42 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Flibsy
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Van mij mag je ook vinden dat Nederland uit de EU moet stappen. Ik ben
het daar niet mee eens, maar ik begin niet spontaan te ululeren.
Te wat??
Het bezigen van het 'u lult'-argument.
O. Dank. Nooit eerder tegengekomen.
Nee joh :)


Rein
2017-05-16 22:04:56 UTC
Permalink
Ruud Harmsen <***@rudhar.com> wrote:

"Je hebt de attributie-indicatieregel weggeknipt." (RH)
Post by Van Bakel
Van mij mag je ook vinden dat Nederland uit de EU moet stappen. Ik ben
het daar niet mee eens, maar ik begin niet spontaan te ululeren.
Te wat/
Doe d'r maar twee.
/??
--
<
Ruud Harmsen
2017-05-17 09:46:02 UTC
Permalink
Post by Rein
"Je hebt de attributie-indicatieregel weggeknipt." (RH)
Niet zeiken.
Post by Rein
Post by Van Bakel
Van mij mag je ook vinden dat Nederland uit de EU moet stappen. Ik ben
het daar niet mee eens, maar ik begin niet spontaan te ululeren.
Te wat/
Doe d'r maar twee.
/??
???
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Rein
2017-05-16 22:04:55 UTC
Permalink
Ruud Harmsen <***@rudhar.com> wrote:

[knip]
Post by Ruud Harmsen
Kritiek mag, opbouwende kritiek (hoe moet het dan wel?) is beter.
"Kijk jezelf eens in de spiegel, lul." (RH)
--
<
Ruud Harmsen
2017-05-17 09:46:28 UTC
Permalink
Post by Rein
[knip]
Post by Ruud Harmsen
Kritiek mag, opbouwende kritiek (hoe moet het dan wel?) is beter.
"Kijk jezelf eens in de spiegel, lul." (RH)
En? Gedaan? Beviel het?
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Izak van Langevelde
2017-05-16 08:25:45 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%
20europ
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
PVV-praatjes bij de NPO?
Jazeker, de mainstreammedia passen zich steeds meer aan bij het nu
modieuze PVV-denken. "We moeten wel luisteren naar het geschreeuw van
racistische dommeriken, die mensen hebben echt iets te melden!". Dat
idee.
Als een kwart van de Nederlanders potentieel PVV stemt, moet je daar
inderdaad naar luisteren. Dat zijn namelijk grotendeels geen racisten.
Daar wordt ook naar geluisterd hoor. Meer dan genoeg, de nieuwsmedia
staan er bol van. Zoals al blijkt uit je link.
Alleen is het wel zo, dat driekwart van de Nederlanders dus NIET PVV oid
stemt. Dus als je nou de democraat wilt uithangen, is het misschien ook
een idee om eens naar de meerderheid te luisteren.
Dat geldt voor om het even welke partij...
--
Grinnikend door het leven...
Maarten van Tilburg
2017-05-15 14:35:05 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
PVV-praatjes bij de NPO? Heb je naar die programma's gekeken of is dit
een ongeïnformeerde onderbuikreactie?
Ja, dat kan heel goed hoor. Journalisten controleren niet altijd de
feiten, en het nieuws etc is vaak vergeven van "fake news" dat
voornamelijk bedoeld is om aandacht te trekken. Vn de PVV resp. Wilders
weten we niet of hij echt meent dat we uit Europa moeten, of dat het net
zoiets is als bij die Franse meid: als blijkt dat "het volk" het
eigenlijk helemal niet wil dan laten we dat als een hete aardappel
vallen. Maar bij een halve gare als Thierry Baudet weten we dat al
helemaal niet, hij zou het nog kunnen menen ook.

Wat ook kan, voordat je de populistische praat vrolijk gaat herkauwen,
is ZELF even nagaan of de gegeven argumenten wel hout snijden. Zo zal
het best wel wat efficienter kunnen in Brussel (en Straatsburg) maar dat
is geen reden om het op te heffen. De nieuwe Franse president vindt dat
bijvoorbeeld.
Maar goed. Tegenstanders van Europa mogen verwachtingsvol uitkijken hoe
het nu met Engeland verder gaat, of wat daar van over blijft. Het kon
wel eens heel erg gaan tegenvallen.
Van Bakel
2017-05-15 18:41:09 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
PVV-praatjes bij de NPO? Heb je naar die programma's gekeken of is dit
een ongeïnformeerde onderbuikreactie?
Ja, dat kan heel goed hoor. Journalisten controleren niet altijd de
feiten, en het nieuws etc is vaak vergeven van "fake news" dat
voornamelijk bedoeld is om aandacht te trekken. Vn de PVV resp. Wilders
weten we niet of hij echt meent dat we uit Europa moeten, of dat het net
zoiets is als bij die Franse meid: als blijkt dat "het volk" het
eigenlijk helemal niet wil dan laten we dat als een hete aardappel
vallen. Maar bij een halve gare als Thierry Baudet weten we dat al
helemaal niet, hij zou het nog kunnen menen ook.
Wat ook kan, voordat je de populistische praat vrolijk gaat herkauwen,
is ZELF even nagaan of de gegeven argumenten wel hout snijden. Zo zal
het best wel wat efficienter kunnen in Brussel (en Straatsburg) maar dat
is geen reden om het op te heffen. De nieuwe Franse president vindt dat
bijvoorbeeld.
Ik wil de EU helemaal niet opheffen. Wat is dat toch? Als ik kritiek
heb op de EU, wil ik die opheffen. Als ik PVV-stemmers serieus neem,
stem ik op Wilders. Zijn Ruud en jij echt niet in staat om grijstinten
te zien? Alsof ik met 2 Jehova-getuigen praat.
Post by Maarten van Tilburg
Maar goed. Tegenstanders van Europa mogen verwachtingsvol uitkijken hoe
het nu met Engeland verder gaat, of wat daar van over blijft. Het kon
wel eens heel erg gaan tegenvallen.
Het gaat ze geld kosten, maar als ze zich er beter bij voelen is dat
ze misschien waard.
Ruud Harmsen
2017-05-15 19:01:31 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Ik wil de EU helemaal niet opheffen. Wat is dat toch? Als ik kritiek
heb op de EU, wil ik die opheffen.
Je vindt de EU een monster maar wilt die niet opheffen.
Je vindt de EU ondemocratisch, maar wilt die niet democratischer
maken, ook niet zogenaamd.

Wat wil je nou eigenlijk?
Post by Van Bakel
Als ik PVV-stemmers serieus neem,
stem ik op Wilders. Zijn Ruud en jij echt niet in staat om grijstinten
te zien? Alsof ik met 2 Jehova-getuigen praat.
Ik ben juist erg van de nuances. Maar ja dat weet je niet, want je
leest me niet natuurlijk.
Van Bakel
2017-05-15 19:07:13 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Ik wil de EU helemaal niet opheffen. Wat is dat toch? Als ik kritiek
heb op de EU, wil ik die opheffen.
Je vindt de EU een monster maar wilt die niet opheffen.
Je vindt de EU ondemocratisch, maar wilt die niet democratischer
maken, ook niet zogenaamd.
Een betere EU. Niet de EU afschaffen.
Post by Ruud Harmsen
Wat wil je nou eigenlijk?
Post by Van Bakel
Als ik PVV-stemmers serieus neem,
stem ik op Wilders. Zijn Ruud en jij echt niet in staat om grijstinten
te zien? Alsof ik met 2 Jehova-getuigen praat.
Ik ben juist erg van de nuances. Maar ja dat weet je niet, want je
leest me niet natuurlijk.
Ik lees je niet? Wat betekent dat? Als we het hier ergens over hebben,
lees ik wat je schrijft.
Ruud Harmsen
2017-05-15 19:14:14 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Een betere EU. Niet de EU afschaffen.
Hoe?
🌴
2017-05-15 12:01:36 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
https://www.npo.nl/uit-europa/AT_2069385?source=suggestion&q=uit%20europ
PVV-praatjes. Problemen oplepelen maar zonder oplossingen voor te
stellen.
Ja dat zegt iedereen altijd ja. Maar IMHO worden er wel degelijk
oplossingen voorgesteld, alleen ziet de steller van deze stelling die
oplossingen niet als oplossing. Maar dat is wel heel wat anders natuurlijk.
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ

😇
Lachend gezicht met halo
Unicode: U+1F607, UTF-8: F0 9F 98 87
Izak van Langevelde
2017-05-15 06:47:14 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Wat is opmerkelijker vind is dat er dus zeer regelmatig ONzuiver werd
gekweeld. Bij Pauw zat zangeres Kross die dat opmerkte. Er was zelfs een
jodelaar, geeft niet als dat ergens in past en goed wordt gedaan, maar
nee. Verder opmerkelijk veel windmachines, maffe dansjes en even malle
kleding.
Dit jaar viel het nog wel mee. Een malloot met een lange paardenstaart,
een gorilla en loopbandjes, dat was het wel zo ongeveer...
--
Grinnikend door het leven...
Ruud Harmsen
2017-05-15 07:13:29 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
ondemocratische EU-monster,
Lees mijn uitleg eens. Laatste hoofdstuk van
http://rudhar.com/politics/wilders/onzwaanl.htm .

Door de EU zogenaamd democratischer te willen maken zou ze voor
Nederland alleen maar dictatorialer uitpakken. Dat realiseren mensen
zich niet, omdat ze het verschil tussen Europese Commissie en Europese
Raad niet kennen. Mensen die menen dat die ene Luxemburger in z'n
eentje de baas van de EU is en zo (Britse propaganda, leidde tot
Brexit). Die hebben het echt niet begrepen.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-05-15 07:48:16 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
ondemocratische EU-monster,
zogenaamd democratischer
"zogenaamd"?
Ruud Harmsen
2017-05-15 12:51:53 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
ondemocratische EU-monster,
zogenaamd democratischer
"zogenaamd"?
Ja, dat ze denken dat het democratrische wordt maar dat het niet zo
is. Niet goed?
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Rein
2017-05-15 14:42:15 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
ondemocratische EU-monster,
zogenaamd democratischer
"zogenaamd"?
Ja, dat ze denken dat het democrat/
Als je nou hier de r zet, heb je dat alvast gehad.
/rische wordt maar dat het niet zo
is. Niet goed?
Parim!
--
<
Van Bakel
2017-05-15 18:42:37 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
ondemocratische EU-monster,
zogenaamd democratischer
"zogenaamd"?
Ja, dat ze denken dat het democratrische wordt maar dat het niet zo
is. Niet goed?
Nee, je introduceert het woordje "zogenaamd". Ik wil de EU helemaal
niet "zogenaamd" democratischer maken.
Ruud Harmsen
2017-05-15 18:54:00 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
ondemocratische EU-monster,
zogenaamd democratischer
"zogenaamd"?
Ja, dat ze denken dat het democratrische wordt maar dat het niet zo
is. Niet goed?
Nee, je introduceert het woordje "zogenaamd". Ik wil de EU helemaal
niet "zogenaamd" democratischer maken.
Nee, maar als je het wilt, of anderen zoals jij het willen, willen ze
het op de verkeerde manier, zonder inzicht in het bestaande, waardoor
ze het tegendeel van het beoogde bereiken. Denk ik. Daarom zogenaamd.
Van Bakel
2017-05-15 18:59:04 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
ondemocratische EU-monster,
zogenaamd democratischer
"zogenaamd"?
Ja, dat ze denken dat het democratrische wordt maar dat het niet zo
is. Niet goed?
Nee, je introduceert het woordje "zogenaamd". Ik wil de EU helemaal
niet "zogenaamd" democratischer maken.
Nee, maar als je het wilt, of anderen zoals jij het willen, willen ze
het op de verkeerde manier, zonder inzicht in het bestaande, waardoor
ze het tegendeel van het beoogde bereiken. Denk ik. Daarom zogenaamd.
Ik denk dat het grootste probleem met de EU is dat bureaucraten op
hoog niveau beslissingen nemen zonder te weten -of schijnbaar zich
erom te bekommeren- wat de gevolgen op de grond zijn.
Ruud Harmsen
2017-05-15 19:04:08 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Ik denk dat het grootste probleem met de EU is dat bureaucraten op
hoog niveau beslissingen nemen zonder te weten -of schijnbaar zich
erom te bekommeren- wat de gevolgen op de grond zijn.
Wat de cookiewet betreft wel.

Maar eh, welke bureaucraten bedoel je precies? Die beslissingen nemen?
Er zijn in de EU wel bureaucraten, maar geen bureaucraten met
beslissingsbevoegdheid.
👺👼🏻
2017-05-16 06:16:04 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Nee, maar als je het wilt, of anderen zoals jij het willen, willen ze
het op de verkeerde manier, zonder inzicht in het bestaande, waardoor
ze het tegendeel van het beoogde bereiken. Denk ik. Daarom zogenaamd.
Trouwens, nou jullie het er toch over hebben, wist je dat Wiske borstjes
heeft gekregen?
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ
Flibsy
2017-05-16 11:52:46 UTC
Permalink
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Nee, maar als je het wilt, of anderen zoals jij het willen, willen ze
het op de verkeerde manier, zonder inzicht in het bestaande, waardoor
ze het tegendeel van het beoogde bereiken. Denk ik. Daarom zogenaamd.
Trouwens, nou jullie het er toch over hebben, wist je dat Wiske borstjes
heeft gekregen?
Waar moet het naar toe in deze wereld.
--
Flibsy
Izak van Langevelde
2017-05-16 12:16:20 UTC
Permalink
Post by Flibsy
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Nee, maar als je het wilt, of anderen zoals jij het willen, willen ze
het op de verkeerde manier, zonder inzicht in het bestaande, waardoor
ze het tegendeel van het beoogde bereiken. Denk ik. Daarom zogenaamd.
Trouwens, nou jullie het er toch over hebben, wist je dat Wiske
borstjes heeft gekregen?
Waar moet het naar toe in deze wereld.
Een rhetorische vraag, mag ik hopen?
--
Grinnikend door het leven...
Flibsy
2017-05-16 12:50:06 UTC
Permalink
Post by Izak van Langevelde
Post by Flibsy
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Nee, maar als je het wilt, of anderen zoals jij het willen, willen ze
het op de verkeerde manier, zonder inzicht in het bestaande, waardoor
ze het tegendeel van het beoogde bereiken. Denk ik. Daarom zogenaamd.
Trouwens, nou jullie het er toch over hebben, wist je dat Wiske
borstjes heeft gekregen?
Waar moet het naar toe in deze wereld.
Een rhetorische vraag, mag ik hopen?
Zo lang we het nog niet eens zijn over het antwoord op de vraag 'waar komt
het vandaan' blijft dit een vraag in de ruimte.
--
Flibsy
Izak van Langevelde
2017-05-16 14:37:33 UTC
Permalink
Post by Flibsy
Post by Izak van Langevelde
Post by Flibsy
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Nee, maar als je het wilt, of anderen zoals jij het willen, willen
ze het op de verkeerde manier, zonder inzicht in het bestaande,
waardoor ze het tegendeel van het beoogde bereiken. Denk ik. Daarom
zogenaamd.
Trouwens, nou jullie het er toch over hebben, wist je dat Wiske
borstjes heeft gekregen?
Waar moet het naar toe in deze wereld.
Een rhetorische vraag, mag ik hopen?
Zo lang we het nog niet eens zijn over het antwoord op de vraag 'waar
komt het vandaan' blijft dit een vraag in de ruimte.
Preciezer, een vraag in het tijd/ruimte/informatiecontinuum...
--
Grinnikend door het leven...
Flibsy
2017-05-16 22:06:03 UTC
Permalink
Post by Izak van Langevelde
Post by Flibsy
Post by Izak van Langevelde
Post by Flibsy
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Nee, maar als je het wilt, of anderen zoals jij het willen, willen
ze het op de verkeerde manier, zonder inzicht in het bestaande,
waardoor ze het tegendeel van het beoogde bereiken. Denk ik. Daarom
zogenaamd.
Trouwens, nou jullie het er toch over hebben, wist je dat Wiske
borstjes heeft gekregen?
Waar moet het naar toe in deze wereld.
Een rhetorische vraag, mag ik hopen?
Zo lang we het nog niet eens zijn over het antwoord op de vraag 'waar
komt het vandaan' blijft dit een vraag in de ruimte.
Preciezer, een vraag in het tijd/ruimte/informatiecontinuum...
U kunt het zeaux meauix zeggen.
--
Flibsy
Ruud Harmsen
2017-05-16 12:51:41 UTC
Permalink
Post by Izak van Langevelde
Post by Flibsy
Waar moet het naar toe in deze wereld.
Een rhetorische vraag, mag ik hopen?
Uiteindelijke zwelt de zon zover op dat Mercurius, Venus en
waarschijnlijk ook de Aarde worden opgeslokt. Of anders verschroeid.
De doorsnee van Betelgeuze en Rigel komen tot de aarde.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
🌴
2017-05-16 13:06:19 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Izak van Langevelde
Post by Flibsy
Waar moet het naar toe in deze wereld.
Een rhetorische vraag, mag ik hopen?
Uiteindelijke zwelt de zon zover op dat Mercurius, Venus en
waarschijnlijk ook de Aarde worden opgeslokt. Of anders verschroeid.
De doorsnee van Betelgeuze en Rigel komen tot de aarde.
Het zal mijn tijd wel duren.
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ

😇
Lachend gezicht met halo
Unicode: U+1F607, UTF-8: F0 9F 98 87
Ruud Harmsen
2017-05-16 13:46:39 UTC
Permalink
Post by 🌴
Post by Ruud Harmsen
Post by Izak van Langevelde
Post by Flibsy
Waar moet het naar toe in deze wereld.
Een rhetorische vraag, mag ik hopen?
Uiteindelijke zwelt de zon zover op dat Mercurius, Venus en
waarschijnlijk ook de Aarde worden opgeslokt. Of anders verschroeid.
De doorsnee van Betelgeuze en Rigel komen tot de aarde.
Het zal mijn tijd wel duren.
En die van onzer achterkleinkinderen achterkleinkinderen.

De zon is ongeveer op de helft, denkt men, bij een geschatte
levensduur van 10 miljard jaar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sun
"The Sun is roughly middle-aged; it has not changed dramatically for
more than four billion[a] years, and will remain fairly stable for
more than another five billion years. "
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Rein
2017-05-16 22:04:56 UTC
Permalink
Ruud Harmsen <***@rudhar.com> wrote:

[knip]

nl.taaljongens en -meisjes, opgelet. Jullie komen daar niet voor,
maar rudhar (je weet wel, die zo zelfverklaard bescheiden is)
heeft daar geen boodschap aan. Hij wil vertellen over wat hij de
laatste tijd aan ontaligheden meemaakt. Nee, daar is niks tegen
te doen.
KOPPEN DICHT NOU!
Je kunt, rud. Maar maak het niet te lang, alsjeblieft, dit mooie
Post by Ruud Harmsen
[...]
De zon is ongeveer op de helft, denkt men, bij een geschatte
levensduur van 10 miljard jaar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sun
"The Sun is roughly middle-aged; it has not changed dramatically for
more than four billion[a] years, and will remain fairly stable for
more than another five billion years. "
--
<
pe
2017-05-17 08:55:45 UTC
Permalink
Post by Rein
[knip]
nl.taaljongens en -meisjes, opgelet. Jullie komen daar niet voor,
maar rudhar (je weet wel, die zo zelfverklaard bescheiden is)
Zijkerd.
--
👾 pe 👾
Ruud Harmsen
2017-05-17 09:43:30 UTC
Permalink
Post by Rein
[knip]
nl.taaljongens en -meisjes, opgelet. Jullie komen daar niet voor,
maar rudhar (je weet wel, die zo zelfverklaard bescheiden is)
heeft daar geen boodschap aan. Hij wil vertellen over wat hij de
laatste tijd aan ontaligheden meemaakt. Nee, daar is niks tegen
te doen.
Kijk maar uit, of ik stuur Betelgeuze op je af en die slokt je op met
ijl waterstofgas van 12 zuidend graden!
Post by Rein
KOPPEN DICHT NOU!
Je kunt, rud. Maar maak het niet te lang, alsjeblieft, dit mooie
Post by Ruud Harmsen
[...]
De zon is ongeveer op de helft, denkt men, bij een geschatte
levensduur van 10 miljard jaar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sun
"The Sun is roughly middle-aged; it has not changed dramatically for
more than four billion[a] years, and will remain fairly stable for
more than another five billion years. "
Ik ga vandaag denk ik upgraden van FreeBSD 10.3 naar 11.0. Net al
proefgedraaid en het bleek niet moeilijk en een eitje. Dat je ’t effe
weet.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Ruud Harmsen
2017-05-15 18:55:33 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Nee, je introduceert het woordje "zogenaamd". Ik wil de EU helemaal
niet "zogenaamd" democratischer maken.
Je wilt de EU hoe dan ook weg omdat het sowieso een ondemocratisch
monster is.

Dat kan, dat is een mening. Maar niet de mijne. En een beetje dom.
Van Bakel
2017-05-15 19:04:57 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Nee, je introduceert het woordje "zogenaamd". Ik wil de EU helemaal
niet "zogenaamd" democratischer maken.
Je wilt de EU hoe dan ook weg omdat het sowieso een ondemocratisch
monster is.
Ik wil de EU helemaal niet weg hebben. Met sommige mensen kun je
gewoon niet praten. Je kunt iets nog zo duidelijk zeggen, maar ze
horen toch alleen wat ze verwachten te horen. Ze hebben een soort
hersenspoeling ondergaan.
Ruud Harmsen
2017-05-15 19:13:37 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Nee, je introduceert het woordje "zogenaamd". Ik wil de EU helemaal
niet "zogenaamd" democratischer maken.
Je wilt de EU hoe dan ook weg omdat het sowieso een ondemocratisch
monster is.
Ik wil de EU helemaal niet weg hebben.
Wat wil je dan eigenlijk?
Post by Van Bakel
Met sommige mensen kun je
gewoon niet praten. Je kunt iets nog zo duidelijk zeggen, maar ze
horen toch alleen wat ze verwachten te horen. Ze hebben een soort
hersenspoeling ondergaan.
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Van Bakel
2017-05-15 19:45:47 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Nee, je introduceert het woordje "zogenaamd". Ik wil de EU helemaal
niet "zogenaamd" democratischer maken.
Je wilt de EU hoe dan ook weg omdat het sowieso een ondemocratisch
monster is.
Ik wil de EU helemaal niet weg hebben.
Wat wil je dan eigenlijk?
Post by Van Bakel
Met sommige mensen kun je
gewoon niet praten. Je kunt iets nog zo duidelijk zeggen, maar ze
horen toch alleen wat ze verwachten te horen. Ze hebben een soort
hersenspoeling ondergaan.
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Ruud Harmsen
2017-05-16 06:34:50 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
👺👼🏻
2017-05-16 06:38:28 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Je doet of het een misdaad is. Iedereen mag toch lekker zelf weten waarop
hij stemt in een democratie of niet dan. Rudhar, ga in het bos wandelen,
tis mooi weer.
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ
Van Bakel
2017-05-16 06:59:21 UTC
Permalink
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Je doet of het een misdaad is. Iedereen mag toch lekker zelf weten waarop
hij stemt in een democratie of niet dan.
Precies. Waar nog bij komt dat ik keurig op een van de partijen van de
Linksche Kerk stem.
Post by 👺👼🏻
Rudhar, ga in het bos wandelen, tis mooi weer.
Pas maar op. Als het mooi weer is, laten PVV'ers hun vechthonden uit.
Ruud Harmsen
2017-05-16 12:50:04 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Pas maar op. Als het mooi weer is, laten PVV'ers hun vechthonden uit.
Er zijn er wel een paar in de buurt die er zo uitzien (die honden dan)
maar die doen niks.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Ruud Harmsen
2017-05-16 12:49:13 UTC
Permalink
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Je doet of het een misdaad is. Iedereen mag toch lekker zelf weten waarop
hij stemt in een democratie of niet dan.
Ja hoor, dat mag. En het is je wettelijk recht niet te onthullen waar
je op gestemd hebt.

En ik mag over die partijen meningen hebben en uiten.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
🌴
2017-05-16 13:05:36 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Je doet of het een misdaad is. Iedereen mag toch lekker zelf weten waarop
hij stemt in een democratie of niet dan.
Ja hoor, dat mag. En het is je wettelijk recht niet te onthullen waar
je op gestemd hebt.
En ik mag over die partijen meningen hebben en uiten.
Ja over die partijen. Maar elke kiezer op een partij die jou niet zint
beledigen en over e1n kam scheren? Is dat niet een beetje eh ... Want
het is toch iets wat jij nooit doet, ongenuanceerd zijn?
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ

😇
Lachend gezicht met halo
Unicode: U+1F607, UTF-8: F0 9F 98 87
Ruud Harmsen
2017-05-16 13:43:20 UTC
Permalink
Post by 🌴
Post by Ruud Harmsen
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Je doet of het een misdaad is. Iedereen mag toch lekker zelf weten waarop
hij stemt in een democratie of niet dan.
Ja hoor, dat mag. En het is je wettelijk recht niet te onthullen waar
je op gestemd hebt.
En ik mag over die partijen meningen hebben en uiten.
Ja over die partijen. Maar elke kiezer op een partij die jou niet zint
beledigen
Ik vind het geen belediging. Maar dien gerust een klacht in bij een
hulpofficier (aangifte bij politieagent is niet genoeg) als je dat
anders ziet.
Post by 🌴
en over e1n kam scheren?
Deed ik dat? O ja, ik vind alle PVV-stemmers en anti-EU'ers dom.
Post by 🌴
Is dat niet een beetje eh ...
Dom? Ja, beetje wel misschien.
Post by 🌴
Want
het is toch iets wat jij nooit doet, ongenuanceerd zijn?
Bijna nooit. Soms wel.

Of beter: ik zoek de nuance, maar soms vind ik die niet. Of ik zie de
nuance maar kijk een andere kant op.

Het is erg.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-05-16 18:19:12 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by 🌴
Post by Ruud Harmsen
Post by 👺👼🏻
Je doet of het een misdaad is. Iedereen mag toch lekker zelf weten waarop
hij stemt in een democratie of niet dan.
Ja hoor, dat mag. En het is je wettelijk recht niet te onthullen waar
je op gestemd hebt.
En ik mag over die partijen meningen hebben en uiten.
Ja over die partijen. Maar elke kiezer op een partij die jou niet zint
beledigen
Ik vind het geen belediging. Maar dien gerust een klacht in bij een
hulpofficier (aangifte bij politieagent is niet genoeg) als je dat
anders ziet.
Post by 🌴
en over e1n kam scheren?
Deed ik dat? O ja, ik vind alle PVV-stemmers en anti-EU'ers dom.
Post by 🌴
Is dat niet een beetje eh ...
Dom? Ja, beetje wel misschien.
Post by 🌴
Want
het is toch iets wat jij nooit doet, ongenuanceerd zijn?
Bijna nooit. Soms wel.
Of beter: ik zoek de nuance, maar soms vind ik die niet. Of ik zie de
nuance maar kijk een andere kant op.
Het is erg.
Het is de houding van de streng gelovige jegens de niet-gelovige:
zelfingenomen bekrompenheid.
👺👼🏻
2017-05-16 19:43:58 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by 🌴
Post by Ruud Harmsen
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Je doet of het een misdaad is. Iedereen mag toch lekker zelf weten waarop
hij stemt in een democratie of niet dan.
Ja hoor, dat mag. En het is je wettelijk recht niet te onthullen waar
je op gestemd hebt.
En ik mag over die partijen meningen hebben en uiten.
Ja over die partijen. Maar elke kiezer op een partij die jou niet zint
beledigen
Ik vind het geen belediging. Maar dien gerust een klacht in bij een
hulpofficier (aangifte bij politieagent is niet genoeg) als je dat
anders ziet.
Post by 🌴
en over e1n kam scheren?
Deed ik dat? O ja, ik vind alle PVV-stemmers en anti-EU'ers dom.
Post by 🌴
Is dat niet een beetje eh ...
Dom? Ja, beetje wel misschien.
Post by 🌴
Want
het is toch iets wat jij nooit doet, ongenuanceerd zijn?
Bijna nooit. Soms wel.
Of beter: ik zoek de nuance, maar soms vind ik die niet. Of ik zie de
nuance maar kijk een andere kant op.
Het is erg.
Och, erg. Het is.
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ
Ruud Harmsen
2017-05-17 09:39:55 UTC
Permalink
Post by 👺👼🏻
Post by Ruud Harmsen
Of beter: ik zoek de nuance, maar soms vind ik die niet. Of ik zie de
nuance maar kijk een andere kant op.
Het is erg.
Och, erg. Het is.
É.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
Van Bakel
2017-05-16 06:57:14 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Nee, hoor, ik ben alleen geen religieus fanaticus, zoals jij. Ik kan
ook wel de waarde zien van meningen waar ik het niet mee eens ben.
Rein
2017-05-16 22:04:55 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Nee, hoor, ik ben alleen geen religieus fanaticus, zoals jij. Ik kan
ook wel de waarde zien van meningen waar ik het niet mee eens ben.
Als ik een van die zinnen ooit als 'citaatje' zou gebruiken,
welke context zou ik dan weg foefelen? Je kunt het nou zeggen;
nou staat-ie er nog - neem ik tenminste aan.
--
<
pe
2017-05-17 08:55:43 UTC
Permalink
Post by Rein
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Nee, hoor, ik ben alleen geen religieus fanaticus, zoals jij. Ik kan
ook wel de waarde zien van meningen waar ik het niet mee eens ben.
Als ik een van die zinnen ooit als 'citaatje' zou gebruiken,
welke context zou ik dan weg foefelen? Je kunt het nou zeggen;
nou staat-ie er nog - neem ik tenminste aan.
Dom gezemel.
--
👾 pe 👾
Rein
2017-05-16 22:04:54 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Hij weet weer 's iets zeker.
Toen VB een paar maanden geleden liet blijken op welke partij hij
stemde, kakelde rudhar dat hij daaraan had moeten denken. Te meer
omdat VB er eigenlijk al een poos duidelijk over was geweest.
Nou nog onthouden, rudhar, dat scheelt weer wat gekakel.
--
<
pe
2017-05-17 08:55:41 UTC
Permalink
Post by Rein
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Hij weet weer 's iets zeker.
Toen VB een paar maanden geleden liet blijken op welke partij hij
stemde, kakelde rudhar dat hij daaraan had moeten denken. Te meer
omdat VB er eigenlijk al een poos duidelijk over was geweest.
Nou nog onthouden, rudhar, dat scheelt weer wat gekakel.
Het zijkt weer.
--
👾 pe 👾
Ruud Harmsen
2017-05-17 09:44:24 UTC
Permalink
Post by Rein
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Hij weet weer 's iets zeker.
Toen VB een paar maanden geleden liet blijken op welke partij hij
stemde, kakelde rudhar dat hij daaraan had moeten denken. Te meer
omdat VB er eigenlijk al een poos duidelijk over was geweest.
Nou nog onthouden, rudhar, dat scheelt weer wat gekakel.
Was het GroenLInks? Je was het totaal niet met ze eens maar het was
traditie of zo? Of de SP?
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
🌴
2017-05-17 10:01:15 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Rein
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Hij weet weer 's iets zeker.
Toen VB een paar maanden geleden liet blijken op welke partij hij
stemde, kakelde rudhar dat hij daaraan had moeten denken. Te meer
omdat VB er eigenlijk al een poos duidelijk over was geweest.
Nou nog onthouden, rudhar, dat scheelt weer wat gekakel.
Was het GroenLInks? Je was het totaal niet met ze eens maar het was
traditie of zo? Of de SP?
Volgens mij partij van de dieren. Je weet wel, die luitjes die het
lijden van heen handvol halfverdoofde apen in een onderzoeksinstituut
erger vinden dan het lijden van alleen al in Nederland van 17.000
lijders aan een vreselijke progressieve spierziekte.
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ

😇
Lachend gezicht met halo
Unicode: U+1F607, UTF-8: F0 9F 98 87
Van Bakel
2017-05-17 10:11:47 UTC
Permalink
Post by 🌴
Post by Ruud Harmsen
Post by Rein
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Hij weet weer 's iets zeker.
Toen VB een paar maanden geleden liet blijken op welke partij hij
stemde, kakelde rudhar dat hij daaraan had moeten denken. Te meer
omdat VB er eigenlijk al een poos duidelijk over was geweest.
Nou nog onthouden, rudhar, dat scheelt weer wat gekakel.
Was het GroenLInks? Je was het totaal niet met ze eens maar het was
traditie of zo? Of de SP?
Volgens mij partij van de dieren. Je weet wel, die luitjes die het
lijden van heen handvol halfverdoofde apen in een onderzoeksinstituut
erger vinden dan het lijden van alleen al in Nederland van 17.000
lijders aan een vreselijke progressieve spierziekte.
Hoe één opmerking ervoor kan zorgen dat je iemand de rest van zijn
leven niet mag.

Van Bakel
2017-05-17 10:08:08 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Post by Rein
Post by Ruud Harmsen
Post by Van Bakel
Post by Ruud Harmsen
Het scheelt misschien geweldig als je je zelf helder uitdrukt.
Nee, je leest door een filter. Als ik zeg "De meeste PVV-stemmers zijn
geen racisten", lees jij "Van Bakel stemt PVV! Van Bakel stemt PVV!"
Als je niet op PVV hebt gestemd, dan op de FvD. Het is gewoon te
duidelijk.
Hij weet weer 's iets zeker.
Toen VB een paar maanden geleden liet blijken op welke partij hij
stemde, kakelde rudhar dat hij daaraan had moeten denken. Te meer
omdat VB er eigenlijk al een poos duidelijk over was geweest.
Nou nog onthouden, rudhar, dat scheelt weer wat gekakel.
Was het GroenLInks? Je was het totaal niet met ze eens maar het was
traditie of zo? Of de SP?
Het begint met pv en het is niet de pvda.
Izak van Langevelde
2017-05-15 06:44:11 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Dat is zeer onwaarschijnlijk inderdaad, want hij bevindt zich al een
tijdje niet meer onder de levenden en dat lijkt toch een voorwaarde voor
een beetje performance.
Heb je de winnaar van dit jaar gezien?
--
Grinnikend door het leven...
🌴
2017-05-15 11:58:36 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan. Ik vond er ook niet veel aan, en
de performance zelf nogal spastisch aandoen. Maar dat was bij Joe Cocker
ook zo, dus dat zegt ook weinig. Als bijzonderheid werd telkens gemeld
dat hij ZUIVER zong, dat schijnt tegenwoordig al een uitzondering te
zijn bij (would be) professionele zangers, wat ik dan weer merkwaardig
vind. Overigen ging dat ook op voor de zusjes, die het dan ook nog
driestemmig deden.
Het enige wat die deden was bij het optreden heel erg verschrikkelijk
prachtig loepzuiver driestemmig zingen. Echt 100%. Verder zongen ze
blijkbaar bij de vakjury een dag tevoren een beetje vals, was de
choreografie 3x kut, de jurken en broekpakken om te huilen (heb ik me
laten vertellen, ik zie dat niet zo), het liedje saai en krakkemikkig,
kortom, behalve het zuivere zingen hadden ze niets bij te zetten. Nog
knap om 11e te worden. En dan te bedenken dat 1 van de tweeling maar 1
long heeft en dr hart aan de verkeerde kant.

Maar origineel was het songfestival een liedjeswedstrijd. Het ging dus
niet om de uitvoering en de uitvoerenden, maar om de componisten. Ik
geloof dat dat feit een beetje ondergesneeuwd is geraakt, maar toch.
Post by Maarten van Tilburg
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel. En ja, ik heb ook een hekel
aan internationale sport om die reden.
Nou Feyenoord dan. Als ze verliezen hebben ZE verloren en ZE kunnen er
nisk van en ZE zijn alleen maar geldwolven die niets presteren. Wint
Feyenoord, dan hebben WE gewonnen en moeten WE volgend jaar 10x zoveel
geld uitgeven om nog betere spelers te kopen. Maar ja, de overwinning
heeft nu eenmaal vele vaders, maar de verliezer is een wees.
Post by Maarten van Tilburg
Vooral als het om Olympische Spelen gaat. Zoals afgelopen jaar in Rio.
Hemeltergend stompzinnig eigenlijk. En dan boos zijn als je "maar"
zilver wint oid.
Toch zit daar ook wel iets in. Bij de Olympische Spelen in de oudheid
bestond er geen rangschikking. Je won of niet. Tweede en derde plaatsen
werden niet bepaald. En linksom of rechtsom: er is maar 1 eerste plaats.
En die wil je. De rest is bijzaak.

Zat te kijken laatst naar een doc over de DJ Hardwell. (wel lachen, er
liep een meid rond met op dr T-shirt: Fuck me, Hard and Well!) Hardwell
= jochie van 25 uit Breda, ongelooflijk, voor de 2e keer gekozen tot
beste DJ ter wereld.
Ik was eerst heel sceptisch ook al over die muziek, maar ik ben wel om
hoor. Het is echt muziek, echt gecomponeerd en echt live uitgevoerd. Om
er nou 3 uur naar te gaan luisteren is ook weer wat overdreven, maar
toch. Dat het uit een blikken doosje komt en niet uit een mahoniehouten
klankkast of een koperen buis maakt niet uit. Ik denk dat als Mozart had
kunnen sampelen en scratchen etc. had hij het ook gedaan.
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ

😇
Lachend gezicht met halo
Unicode: U+1F607, UTF-8: F0 9F 98 87
Maarten van Tilburg
2017-05-15 14:57:31 UTC
Permalink
Post by 🌴
Post by Maarten van Tilburg
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan. Ik vond er ook niet veel aan, en
de performance zelf nogal spastisch aandoen. Maar dat was bij Joe Cocker
ook zo, dus dat zegt ook weinig. Als bijzonderheid werd telkens gemeld
dat hij ZUIVER zong, dat schijnt tegenwoordig al een uitzondering te
zijn bij (would be) professionele zangers, wat ik dan weer merkwaardig
vind. Overigen ging dat ook op voor de zusjes, die het dan ook nog
driestemmig deden.
Het enige wat die deden was bij het optreden heel erg verschrikkelijk
prachtig loepzuiver driestemmig zingen. Echt 100%. Verder zongen ze
blijkbaar bij de vakjury een dag tevoren een beetje vals, was de
choreografie 3x kut, de jurken en broekpakken om te huilen (heb ik me
laten vertellen, ik zie dat niet zo), het liedje saai en krakkemikkig,
kortom, behalve het zuivere zingen hadden ze niets bij te zetten. Nog
knap om 11e te worden. En dan te bedenken dat 1 van de tweeling maar 1
long heeft en dr hart aan de verkeerde kant.
Ik las dat de vakjuri ze op 3 had gezet. Maar ik heb het verder helemaal
niet gezien, dus ik moet op derden afgaan.
Post by 🌴
Maar origineel was het songfestival een liedjeswedstrijd. Het ging dus
niet om de uitvoering en de uitvoerenden, maar om de componisten. Ik
geloof dat dat feit een beetje ondergesneeuwd is geraakt, maar toch.
Dat is volkomen ondergesneeuwd geraakt dan. Ik weet trouwens niet hoe
oud dat al is, dat festival, maar ik herinner me het toen ik een tiener
was, op een zwart-wit TV. Toen waren de liedjes ook vaak kut, maar als
je van de Beatles bent is alles daarbuiten met ietsje minder dat al gauw
natuurlijk.
Weetje: die eurovisietune (waar tussen de herhaling "overgeschakeld"
werd) is het beging van het requiem van Charpentier. Zelden zulke
vrolijke begrafenismuziek gehoord, maar het heeft me later, toen ik dat
eenmaal wist, bepaald gemaakt tot Charpentier fan. Daar heb je tenminste
wat aan, dit in tegenstelling tot die flutliedjes.
Post by 🌴
Post by Maarten van Tilburg
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel. En ja, ik heb ook een hekel
aan internationale sport om die reden.
Nou Feyenoord dan. Als ze verliezen hebben ZE verloren en ZE kunnen er
nisk van en ZE zijn alleen maar geldwolven die niets presteren. Wint
Feyenoord, dan hebben WE gewonnen en moeten WE volgend jaar 10x zoveel
geld uitgeven om nog betere spelers te kopen. Maar ja, de overwinning
heeft nu eenmaal vele vaders, maar de verliezer is een wees.
Er werd gelukkig niet met Nederlandse vlaggen of oranje dingen gezwaaid.
Niets is erger dan dat. Verder heb ik het nauwelijks gevolgd hoor, mijn
kleinzoon zou het nog leuk vinden om te weten, ik niet meer.
Post by 🌴
Post by Maarten van Tilburg
Vooral als het om Olympische Spelen gaat. Zoals afgelopen jaar in Rio.
Hemeltergend stompzinnig eigenlijk. En dan boos zijn als je "maar"
zilver wint oid.
Toch zit daar ook wel iets in. Bij de Olympische Spelen in de oudheid
bestond er geen rangschikking. Je won of niet. Tweede en derde plaatsen
werden niet bepaald. En linksom of rechtsom: er is maar 1 eerste plaats.
En die wil je. De rest is bijzaak.
Als sporter zelf, ja. Maar waarom moet heel Nederland dat vinden?
Post by 🌴
Zat te kijken laatst naar een doc over de DJ Hardwell. (wel lachen, er
liep een meid rond met op dr T-shirt: Fuck me, Hard and Well!) Hardwell
= jochie van 25 uit Breda, ongelooflijk, voor de 2e keer gekozen tot
beste DJ ter wereld.
Ik was eerst heel sceptisch ook al over die muziek, maar ik ben wel om
hoor. Het is echt muziek, echt gecomponeerd en echt live uitgevoerd. Om
er nou 3 uur naar te gaan luisteren is ook weer wat overdreven, maar
toch. Dat het uit een blikken doosje komt en niet uit een mahoniehouten
klankkast of een koperen buis maakt niet uit. Ik denk dat als Mozart had
kunnen sampelen en scratchen etc. had hij het ook gedaan.
Het sampelen heeft natuurlijk maar heel in de verte wat met componeren
te maken, de samples zijn door iemand anders bedacht en gemaakt. Nou
deden oude componisten dat ook wel eens, jatten, maar dan zetten ze er
bij van wie.
Het gebruik van ongecoordineerde klanken zonder toon kan ik me niet goed
voorstellen als muzikaal gegeven. Al geef ik toe dat sommige moderne
"klassieke" componisten dat wel eens deden. Schonberg en zo, ik herinner
me een concert voor cirkelzaag en helicopter. Ik kan niet luisteren naar
dat soort ongein zonder kwaad te worden.

Idem voor plaatjesdraaiers die menen musicus te zijn.
Izak van Langevelde
2017-05-15 15:06:47 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by 🌴
Post by Maarten van Tilburg
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan
zal het wel goed zijn neem ik dan maar aan. Ik vond er ook niet veel
aan, en de performance zelf nogal spastisch aandoen. Maar dat was bij
Joe Cocker ook zo, dus dat zegt ook weinig. Als bijzonderheid werd
telkens gemeld dat hij ZUIVER zong, dat schijnt tegenwoordig al een
uitzondering te zijn bij (would be) professionele zangers, wat ik dan
weer merkwaardig vind. Overigen ging dat ook op voor de zusjes, die
het dan ook nog driestemmig deden.
Het enige wat die deden was bij het optreden heel erg verschrikkelijk
prachtig loepzuiver driestemmig zingen. Echt 100%. Verder zongen ze
blijkbaar bij de vakjury een dag tevoren een beetje vals, was de
choreografie 3x kut, de jurken en broekpakken om te huilen (heb ik me
laten vertellen, ik zie dat niet zo), het liedje saai en krakkemikkig,
kortom, behalve het zuivere zingen hadden ze niets bij te zetten. Nog
knap om 11e te worden. En dan te bedenken dat 1 van de tweeling maar 1
long heeft en dr hart aan de verkeerde kant.
Ik las dat de vakjuri ze op 3 had gezet. Maar ik heb het verder helemaal
niet gezien, dus ik moet op derden afgaan.
Op 5.
Post by Maarten van Tilburg
Weetje: die eurovisietune (waar tussen de herhaling "overgeschakeld"
werd) is het beging van het requiem van Charpentier. Zelden zulke
vrolijke begrafenismuziek gehoord, maar het heeft me later, toen ik dat
eenmaal wist, bepaald gemaakt tot Charpentier fan. Daar heb je tenminste
wat aan, dit in tegenstelling tot die flutliedjes.
Misschien was het een heel vervelende man, en was men blij dattie dood
was?
--
Grinnikend door het leven...
Ruud Harmsen
2017-05-15 15:21:13 UTC
Permalink
Mon, 15 May 2017 11:57:31 -0300: Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Weetje: die eurovisietune (waar tussen de herhaling "overgeschakeld"
werd) is het beging van het requiem van Charpentier.
Ik hoor het er niet in:


Maar kfint wel mooi! kKende de hele man niet.
Post by Maarten van Tilburg
Zelden zulke
vrolijke begrafenismuziek gehoord, maar het heeft me later, toen ik dat
eenmaal wist, bepaald gemaakt tot Charpentier fan.
Ik ook, nu.

Post by Maarten van Tilburg
Daar heb je tenminste wat aan, dit in tegenstelling tot die flutliedjes.
Deze bedoel je:

Prelude from Te Deum - Marc-Antoine Charpentier - (Eurovision Theme)
Maarten van Tilburg
2017-05-15 16:02:42 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Mon, 15 May 2017 11:57:31 -0300: Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Weetje: die eurovisietune (waar tussen de herhaling "overgeschakeld"
werd) is het beging van het requiem van Charpentier.
Ik hoor het er niet in: http://youtu.be/tRw8JC1DXNU
Dat komt omdat ik (weer eens) de verkeerde titel bij de verkeerde muziek
gaf. Het is "Te Deum" hier bijvoorbeeld

Post by Ruud Harmsen
Maar kfint wel mooi! kKende de hele man niet.
Dat is echt een gemis. Prachtige muziekjes. Heel Frans, vind ik. Lully
kan er ook wat van, maar Charpentier vind ik vaak mooier.
Ooit heb ik een mis van hem uitgevoerd, met mijn koor en ensemble. Dan
denk je misschien: een mis, zwaar op de hand en gedragen. Mis. Heel
lichtvoetig en zelf bij wijlen dansant. Het is een zogenoemde
parodiemis, waarbij de hoofdstem eigenlijk een volksliedje is, maar dan
met een andere tekst.


Post by Ruud Harmsen
Post by Maarten van Tilburg
Zelden zulke
vrolijke begrafenismuziek gehoord, maar het heeft me later, toen ik dat
eenmaal wist, bepaald gemaakt tot Charpentier fan.
Ik ook, nu. http://youtu.be/pZWJOyrhxKQ
Post by Maarten van Tilburg
Daar heb je tenminste wat aan, dit in tegenstelling tot die flutliedjes.
Deze bedoel je: http://youtu.be/H0QAjNg4nJE
Prelude from Te Deum - Marc-Antoine Charpentier - (Eurovision Theme)
Dat was hem dus
🌴
2017-05-16 07:29:39 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Deze bedoel je: http://youtu.be/H0QAjNg4nJE
Prelude from Te Deum - Marc-Antoine Charpentier - (Eurovision Theme)
Elk muziekstuk wat prelude voor of in zich heeft, is alleen daarom al
prachtig. Vanwege dat schitterende woord: prelude. Mooiste woord ooit.
Bijna heb ik eens overwogen om alleen daarom al een Honda Prelude aan te
schaffen, maar dat vond mw. Afknel toch een beetje te gek.
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ

😇
Lachend gezicht met halo
Unicode: U+1F607, UTF-8: F0 9F 98 87
Van Bakel
2017-05-16 07:44:37 UTC
Permalink
Post by 🌴
Post by Ruud Harmsen
Deze bedoel je: http://youtu.be/H0QAjNg4nJE
Prelude from Te Deum - Marc-Antoine Charpentier - (Eurovision Theme)
Elk muziekstuk wat prelude voor of in zich heeft, is alleen daarom al
prachtig. Vanwege dat schitterende woord: prelude. Mooiste woord ooit.
Bijna heb ik eens overwogen om alleen daarom al een Honda Prelude aan te
schaffen, maar dat vond mw. Afknel toch een beetje te gek.
:)
Izak van Langevelde
2017-05-16 08:24:41 UTC
Permalink
Post by 🌴
Deze bedoel je: http://youtu.be/H0QAjNg4nJE Prelude
from Te Deum - Marc-Antoine Charpentier - (Eurovision Theme)
Elk muziekstuk wat prelude voor of in zich heeft, is alleen daarom al
prachtig.
Ik zal er 'ns een voor je schrijven...
--
Grinnikend door het leven...
👺👼🏻
2017-05-15 18:49:42 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by 🌴
Post by Maarten van Tilburg
Bijna iedereen die ik er over hoorde tipte het als winnaar. Dus dan zal
het wel goed zijn neem ik dan maar aan. Ik vond er ook niet veel aan, en
de performance zelf nogal spastisch aandoen. Maar dat was bij Joe Cocker
ook zo, dus dat zegt ook weinig. Als bijzonderheid werd telkens gemeld
dat hij ZUIVER zong, dat schijnt tegenwoordig al een uitzondering te
zijn bij (would be) professionele zangers, wat ik dan weer merkwaardig
vind. Overigen ging dat ook op voor de zusjes, die het dan ook nog
driestemmig deden.
Het enige wat die deden was bij het optreden heel erg verschrikkelijk
prachtig loepzuiver driestemmig zingen. Echt 100%. Verder zongen ze
blijkbaar bij de vakjury een dag tevoren een beetje vals, was de
choreografie 3x kut, de jurken en broekpakken om te huilen (heb ik me
laten vertellen, ik zie dat niet zo), het liedje saai en krakkemikkig,
kortom, behalve het zuivere zingen hadden ze niets bij te zetten. Nog
knap om 11e te worden. En dan te bedenken dat 1 van de tweeling maar 1
long heeft en dr hart aan de verkeerde kant.
Ik las dat de vakjuri ze op 3 had gezet. Maar ik heb het verder helemaal
niet gezien, dus ik moet op derden afgaan.
Post by 🌴
Maar origineel was het songfestival een liedjeswedstrijd. Het ging dus
niet om de uitvoering en de uitvoerenden, maar om de componisten. Ik
geloof dat dat feit een beetje ondergesneeuwd is geraakt, maar toch.
Dat is volkomen ondergesneeuwd geraakt dan. Ik weet trouwens niet hoe
oud dat al is, dat festival, maar ik herinner me het toen ik een tiener
was, op een zwart-wit TV. Toen waren de liedjes ook vaak kut, maar als
je van de Beatles bent is alles daarbuiten met ietsje minder dat al gauw
natuurlijk.
Weetje: die eurovisietune (waar tussen de herhaling "overgeschakeld"
werd) is het beging van het requiem van Charpentier. Zelden zulke
vrolijke begrafenismuziek gehoord, maar het heeft me later, toen ik dat
eenmaal wist, bepaald gemaakt tot Charpentier fan. Daar heb je tenminste
wat aan, dit in tegenstelling tot die flutliedjes.
Post by 🌴
Post by Maarten van Tilburg
Nou, er werd weer behoorlijk nationalistisch over gedaan, in Portugal
dan. WE hebben gewonnen, je kent dat wel. En ja, ik heb ook een hekel
aan internationale sport om die reden.
Nou Feyenoord dan. Als ze verliezen hebben ZE verloren en ZE kunnen er
nisk van en ZE zijn alleen maar geldwolven die niets presteren. Wint
Feyenoord, dan hebben WE gewonnen en moeten WE volgend jaar 10x zoveel
geld uitgeven om nog betere spelers te kopen. Maar ja, de overwinning
heeft nu eenmaal vele vaders, maar de verliezer is een wees.
Er werd gelukkig niet met Nederlandse vlaggen of oranje dingen gezwaaid.
Niets is erger dan dat. Verder heb ik het nauwelijks gevolgd hoor, mijn
kleinzoon zou het nog leuk vinden om te weten, ik niet meer.
Post by 🌴
Post by Maarten van Tilburg
Vooral als het om Olympische Spelen gaat. Zoals afgelopen jaar in Rio.
Hemeltergend stompzinnig eigenlijk. En dan boos zijn als je "maar"
zilver wint oid.
Toch zit daar ook wel iets in. Bij de Olympische Spelen in de oudheid
bestond er geen rangschikking. Je won of niet. Tweede en derde plaatsen
werden niet bepaald. En linksom of rechtsom: er is maar 1 eerste plaats.
En die wil je. De rest is bijzaak.
Als sporter zelf, ja. Maar waarom moet heel Nederland dat vinden?
Post by 🌴
Zat te kijken laatst naar een doc over de DJ Hardwell. (wel lachen, er
liep een meid rond met op dr T-shirt: Fuck me, Hard and Well!) Hardwell
= jochie van 25 uit Breda, ongelooflijk, voor de 2e keer gekozen tot
beste DJ ter wereld.
Ik was eerst heel sceptisch ook al over die muziek, maar ik ben wel om
hoor. Het is echt muziek, echt gecomponeerd en echt live uitgevoerd. Om
er nou 3 uur naar te gaan luisteren is ook weer wat overdreven, maar
toch. Dat het uit een blikken doosje komt en niet uit een mahoniehouten
klankkast of een koperen buis maakt niet uit. Ik denk dat als Mozart had
kunnen sampelen en scratchen etc. had hij het ook gedaan.
Het sampelen heeft natuurlijk maar heel in de verte wat met componeren
te maken, de samples zijn door iemand anders bedacht en gemaakt. Nou
deden oude componisten dat ook wel eens, jatten, maar dan zetten ze er
bij van wie.
Het gebruik van ongecoordineerde klanken zonder toon kan ik me niet goed
voorstellen als muzikaal gegeven. Al geef ik toe dat sommige moderne
"klassieke" componisten dat wel eens deden. Schonberg en zo, ik herinner
me een concert voor cirkelzaag en helicopter. Ik kan niet luisteren naar
dat soort ongein zonder kwaad te worden.
Idem voor plaatjesdraaiers die menen musicus te zijn.
Dat idee had ik ook wel, maar ik ben om. Nou had ik altijd al wel een
eclectische muzieksmaak, Beatles en Stones, Cats en Zappa, Beach Boys en
Pink Floyd, Mozart en Rieu, Yazoo en Bach, Deep Purple en Japan. Dat
scheelt.
--
₲ℝЄηƎη 💪⛵ḞИΣƘ
Rein
2017-05-14 22:13:29 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Post by Maarten van Tilburg
Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.
Ik vond dat Portugese liedje slaapverwerkkend.
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Het is maar een liedjeswedstrijd. Ben je ook tegen internationale
sport?
Waarom moet ik als ik dit lees aan koorzang denken?
--
<
Van Bakel
2017-05-14 22:23:24 UTC
Permalink
Post by Rein
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Post by Maarten van Tilburg
Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.
Ik vond dat Portugese liedje slaapverwerkkend.
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Het is maar een liedjeswedstrijd. Ben je ook tegen internationale
sport?
Waarom moet ik als ik dit lees aan koorzang denken?
Was er koorzang op het songfestival? Ik heb het niet gezien.
Maarten van Tilburg
2017-05-14 23:05:17 UTC
Permalink
Post by Van Bakel
Post by Rein
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Post by Maarten van Tilburg
Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.
Ik vond dat Portugese liedje slaapverwerkkend.
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Het is maar een liedjeswedstrijd. Ben je ook tegen internationale
sport?
Waarom moet ik als ik dit lees aan koorzang denken?
Was er koorzang op het songfestival? Ik heb het niet gezien.
Driestemmig. Dat begint wel een beetje in de richting te komen.

Een koor hoeft namelijk echt niet uit minimaal honderd man/vrouw te
bestaan. Dat is een misvatting die ontstond in de romantiek, toen
Mendelssohn (als ik het wel heb) een soort van wapenwedloop ontketende
door minimaal 1000 man op het podium te zetten. Toen had men ook nog
geen elektrische versterking natuurlijk, dus als het echt hard moest dan
moest je meer mensen inzetten.

In de tegenwoordige zogenoemde Historisch Geinformeerde Uitvoeringen
(HIP, in het Engels) van barokmuziek slaat men wel eens door naar het
andere uiterste: één zanger per stem. Zo zou Bach dat volgens sommige
musicologen in het echie ook gedaan hebben. Of hij dat ook mooi vond
wordt niet gevraagd. Echt duidelijk blijkt dat nergens uit, maar een
feit is dat Bach heel weinig hulp en steun kreeg. En geld dus.
Roeien met de riemen de je niet hebt.
Van Bakel
2017-05-14 23:58:44 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Van Bakel
Post by Rein
Post by Van Bakel
Post by Maarten van Tilburg
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Bach zou het songfestival niet gewonnen hebben, dat is waar.
Post by Maarten van Tilburg
Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.
Ik vond dat Portugese liedje slaapverwerkkend.
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Het is maar een liedjeswedstrijd. Ben je ook tegen internationale
sport?
Waarom moet ik als ik dit lees aan koorzang denken?
Was er koorzang op het songfestival? Ik heb het niet gezien.
Driestemmig. Dat begint wel een beetje in de richting te komen.
De drie Nederlandse zussen? Ik heb het nummer nooit helemaal
uitgezeten, maar het leek mij een netjes gebracht, ietwat clichématig
close harmony-nummer.
Post by Maarten van Tilburg
Een koor hoeft namelijk echt niet uit minimaal honderd man/vrouw te
bestaan. Dat is een misvatting die ontstond in de romantiek, toen
Mendelssohn (als ik het wel heb) een soort van wapenwedloop ontketende
door minimaal 1000 man op het podium te zetten. Toen had men ook nog
geen elektrische versterking natuurlijk, dus als het echt hard moest dan
moest je meer mensen inzetten.
Ok, maar 3 man/vrouw lijkt me wat weinig om van een koor te spreken.
Maar goed, er zijn weinig onderwerpen waar ik minder van weet.
Post by Maarten van Tilburg
In de tegenwoordige zogenoemde Historisch Geinformeerde Uitvoeringen
(HIP, in het Engels) van barokmuziek slaat men wel eens door naar het
andere uiterste: één zanger per stem. Zo zou Bach dat volgens sommige
musicologen in het echie ook gedaan hebben. Of hij dat ook mooi vond
wordt niet gevraagd. Echt duidelijk blijkt dat nergens uit, maar een
feit is dat Bach heel weinig hulp en steun kreeg. En geld dus.
Roeien met de riemen de je niet hebt.
Ruud Harmsen
2017-05-14 20:01:02 UTC
Permalink
Sun, 14 May 2017 09:24:38 -0300: Maarten van Tilburg
Post by Maarten van Tilburg
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
Weet ik ook wel. Ik maakte ook maar gekheid, het maakt mij niks welk
land er wint. Wel ben ik blij dat er een echt liedje heeft gewonnen,
geschreven en uitgevoerd door echte musici.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
pe
2017-05-15 19:34:25 UTC
Permalink
Post by Maarten van Tilburg
Post by Ruud Harmsen
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737
Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
Ik ben er niet zo zeker van of "we" daar trots op moeten wezen. Ik
bedoel: mensen die meedoen aan een zangcompetitie die vaak niet over
zingen gaat, en waar een vrouw met een baard kan winnen omdat het geen
vrouw is maar een mijnheer of juist omgekeerd, en waar echt goede
performers vaak niet meer gezien worden, devalueren zich.
Nog een wonder dat deze keer "het volk" het eens bleek te zijn met de
mensen die er verstand van schijnen te hebben. Hoewel, de Nederlandse
zusjes op 11 of zo, dat zou betekenen dat er een stuk of 10 veel beter
waren. Nee dus. Het kan verkeren.
Nog afgezien van de vraag of dat nationalistische gedoe nog wel een
plaats heeft in een Europa dat dringend behoefte heeft aan een
tegenkracht tegen nationalisme.
De "vakjury's" zouden zich dood moeten schamen.
--
👾 pe 👾
Rein
2017-05-14 13:04:53 UTC
Permalink
Post by Ruud Harmsen
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737
Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
"Ik ben al zo'n twintig jaar een van de weinigen die de boel hier
nog een beetje aan de gang probeert [moet zijn: proberen] te
houden!" (RH)
--
<
Ruud Harmsen
2017-05-14 20:02:14 UTC
Permalink
Post by Rein
Post by Ruud Harmsen
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737
Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
"Ik ben al zo'n twintig jaar een van de weinigen die de boel hier
nog een beetje aan de gang probeert [moet zijn: proberen] te
houden!" (RH)
En zo is het maar net, goed dat je dat nog even memoreert.
--
Ruud Harmsen, http://rudhar.com
pe
2017-05-15 19:34:25 UTC
Permalink
Post by Rein
Post by Ruud Harmsen
Dit https://twitter.com/rudharcom/status/863642952505204737
Nederland heeft indirect ook een beetje gewonnen, via de Braamcampjes.
#SongFestival
"Ik ben al zo'n twintig jaar een van de weinigen die de boel hier
nog een beetje aan de gang probeert [moet zijn: proberen] te
houden!" (RH)
Zijktrol.
--
👾 pe 👾
Loading...